Temat obwodnicy powrócił po 14 latach
2023-04-12 11:28:22(ost. akt: 2023-04-12 11:34:54)
Sprawa obwodnicy Morąga powróciła po latach. Właśnie w tej kwestii w morąskim magistracie 23 marca odbyło się spotkanie dotyczące planów budowy zachodnio – południowej obwodnicy Morąga.
Podczas spotkania omówiono wybrany na podstawie koncepcji wariant obwodnicy. Zgodnie z nim początek odcinka to skrzyżowanie w rejonie ulicy Dąbrowskiego z drogą wojewódzką 519 Morąg – Małdyty, natomiast jego koniec miałby miejsce w obrębie pierwszych zabudowań Morąga od strony Silina przy drodze wojewódzkiej nr 527 Morąg – Olsztyn. Długość projektowanej obwodnicy wynosi około 5 kilometrów, przy tym 3 kilometry stanowić będą drogi dla pieszych i rowerów.
Etap wykonania dokumentacji technicznej przewidziany jest do grudnia 2024 roku. Realizacja zadania to kolejne około 3 lata. Planowane finansowanie z budżetu Samorządu Województwa oraz środków Unii Europejskiej.
Etap wykonania dokumentacji technicznej przewidziany jest do grudnia 2024 roku. Realizacja zadania to kolejne około 3 lata. Planowane finansowanie z budżetu Samorządu Województwa oraz środków Unii Europejskiej.
W spotkaniu udział wzięli: Gustaw Marek Brzezin – marszałek województwa warmińsko – mazurskiego, Tadeusz Sobierajski – burmistrz Morąga, Marek Raćkowski – przewodniczący Rady Miejskiej w Morągu, Waldemar Królikowski - dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie, pracownicy Zarządu Dróg Wojewódzkich w Olsztynie oraz pracownicy Urzędu Miejskiego w Morągu.
Tak pisaliśmy w 2009 roku
Czy obwodnica Morąga powinna przebiegać w stronę rozlewiska?
Czy obwodnica Morąga powinna przebiegać w stronę rozlewiska?
Przez miasto droga wojewódzka będzie miała inny ślad. Od ulicy Weneckiej, gdzie będzie wybudowane nowe rondo, będzie biegła w stronę rozlewiska omijając Stare Miasto aż do ronda przy wylocie z miasta w kierunku Olsztyna.
Zostanie zbudowany nowy odcinek drogi o długości 1400 m od skrzyżowania ulic Dąbrowskiego i Weneckiej do skrzyżowania ulic Pomorskiej, Sienkiewicza i Wróblewskiego. Całe przedsięwzięcie będzie kosztowało 1 milion 300 tysięcy złotych.
Dzięki przebudowie drogi wyeliminowany ma zostać ruch tranzytowy z obszaru zwartej zabudowy Starego Miasta, co ma wpłynąć korzystnie na stan techniczny budynków w tym rejonie. Budowa obwodnicy ma również usprawnić połączenia komunikacyjne drogi krajowej numer 7 z Olsztynem. Poprawić się ma również bezpieczeństwo mieszkańców miasta.
Gmina Morąg wspólnie z województwem będzie realizować daną inwestycję.
Dzięki przebudowie drogi wyeliminowany ma zostać ruch tranzytowy z obszaru zwartej zabudowy Starego Miasta, co ma wpłynąć korzystnie na stan techniczny budynków w tym rejonie. Budowa obwodnicy ma również usprawnić połączenia komunikacyjne drogi krajowej numer 7 z Olsztynem. Poprawić się ma również bezpieczeństwo mieszkańców miasta.
Gmina Morąg wspólnie z województwem będzie realizować daną inwestycję.
Obwodnica w mieście
Nowa inwestycja drogowa gminy i województwa
W nowym planie przestrzennego zagospodarowania ujęto obwodnicę w mieście. Droga wojewódzka nr 519 przez miasto będzie miała inny ślad. Od ulicy Weneckiej gdzie będzie wybudowane nowe rondo będzie biegła w stronę rozlewiska omijając Stare Miasto aż do ronda przy wylocie z miasta w kierunku Olsztyna. Całe przedsięwzięcie będzie kosztowało 1 milion 300 tysięcy złotych.
Gmina Morąg razem z województwem warmińsko-mazurskim przystępuje do opracowania dokumentacji rozbudowy drogi wojewódzkiej nr 519 na odcinku Małdyty-Morąg. Dokumentacja ma być wykonana do końca roku 2009.
Zostanie opracowana dokumentacja na przebudowę drogi nr 519 na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową nr 7 w Małdytach do granicy Morąga wraz ze zwiększeniem nośności mostu nad Kanałem Elbląskim — informuje Tadeusz Sobierajski, burmistrz Morąga. — Następnie na odcinku od granicy miasta do skrzyżowania z ulicą 3 Maja wraz z rozbiórką wiaduktu nad nieistniejącą linią kolejową. Droga nr 519 zmieni swój ślad w obrębie Starego Miasta w Morągu. Zostanie zbudowany nowy odcinek drogi o długości 1400 m od skrzyżowania ulic Dąbrowskiego i Weneckiej do skrzyżowania ulic Pomorskiej, Sienkiewicza i Wróblewskiego.
Zostanie opracowana dokumentacja na przebudowę drogi nr 519 na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową nr 7 w Małdytach do granicy Morąga wraz ze zwiększeniem nośności mostu nad Kanałem Elbląskim — informuje Tadeusz Sobierajski, burmistrz Morąga. — Następnie na odcinku od granicy miasta do skrzyżowania z ulicą 3 Maja wraz z rozbiórką wiaduktu nad nieistniejącą linią kolejową. Droga nr 519 zmieni swój ślad w obrębie Starego Miasta w Morągu. Zostanie zbudowany nowy odcinek drogi o długości 1400 m od skrzyżowania ulic Dąbrowskiego i Weneckiej do skrzyżowania ulic Pomorskiej, Sienkiewicza i Wróblewskiego.
Gmina poniesie koszt dokumentacji związanej z nowym odcinkiem drogi o długości 1400 m w wysokości około 400 tys. zł. Część tej kwoty tj. 7 tys. zł. zostanie wpłacona w tym roku, a pozostałą należność gmina wpłaci w latach 2008 - 2009. Pozostały zakres dokumentacji sfinansuje samorząd województwa w kwocie około 900 tys. zł.
— Dzięki przebudowie drogi nr 519 wyeliminujemy ruch tranzytowy z obszaru zwartej zabudowy Starego Miasta — wyjaśnia Tadeusz Sobierajski. — Co wpłynie korzystnie na stan techniczny budynków w tym rejonie. Budowa obwodnicy usprawni także połączenia komunikacyjne drogi krajowej nr 7 z Olsztynem. Poprawi się również bezpieczeństwo mieszkańców miasta.
Termin wykonania dokumentacji technicznej ustalono na 30 września 2009 roku. Dopiero wtedy zostanie złożony wniosek o dofinansowanie inwestycji ze środków unijnych.
— Trzy lata zabiegałem oto, aby wspólnie z województwem realizować inwestycję rozbudowy drogi na odcinku Małdyty- Morąg — tak mówił wówczas Tadeusz Sobierajski, burmistrz Morąga.
Do sprawy wrócimy
Wiesława Witos
w.witos@gazetaolsztynska.pl
Wiesława Witos
w.witos@gazetaolsztynska.pl
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez