Lubawski Budżet Obywatelski - co, gdzie, kiedy?
2016-08-02 12:16:23(ost. akt: 2016-08-02 12:27:32)
Masz pomysł? Znajdź 30 osób, które popierają Twój projekt, w kilku zdaniach opisz na czym będzie polegał, uzasadnij oraz podaj przybliżony koszt jego realizacji.
Jakie warunki musi spełnić projekt?
1. Musi zostać złożony na formularzu zgodnym ze wzorem.
2. Być zgodny z zadaniami mieszczącymi się w kompetencjach gminy i dotyczyć estetyzacji otoczenia, rekreacji lub działań inwestycyjnych i remontowych.
3. Musi zostać zrealizowany w ciągu jednego roku budżetowego.
4. Musi być zlokalizowany na terenie będącym wyłączną własnością Gminy Miejskiej Lubawa.
5. Jego wartość nie może przekroczyć kwoty 150 000 zł.
6. Nie może być projektem częściowym, który wymagałby kontynuacji w kolejnych latach, np. odrzucony zostanie projekt zakładający wykonanie wyłącznie dokumentacji projektowej zadania inwestycyjnego.
7. Na etapie składania wniosku musi mieć poparcie co najmniej 30 mieszkańców.
1. Musi zostać złożony na formularzu zgodnym ze wzorem.
2. Być zgodny z zadaniami mieszczącymi się w kompetencjach gminy i dotyczyć estetyzacji otoczenia, rekreacji lub działań inwestycyjnych i remontowych.
3. Musi zostać zrealizowany w ciągu jednego roku budżetowego.
4. Musi być zlokalizowany na terenie będącym wyłączną własnością Gminy Miejskiej Lubawa.
5. Jego wartość nie może przekroczyć kwoty 150 000 zł.
6. Nie może być projektem częściowym, który wymagałby kontynuacji w kolejnych latach, np. odrzucony zostanie projekt zakładający wykonanie wyłącznie dokumentacji projektowej zadania inwestycyjnego.
7. Na etapie składania wniosku musi mieć poparcie co najmniej 30 mieszkańców.
Czy wszystkie projekty zostaną zrealizowane?
Zrealizowane zostaną projekty, które uzyskają największą liczbę głosów, aż do wyczerpania puli środków.
Jeżeli na listę projektów po weryfikacji formalno – prawnej zakwalifikuje się tylko jeden z nich lub kilka o łącznej wartości 150 000 złotych, wtedy wszystkie projekty zostaną zrealizowane bez głosowania.
Zrealizowane zostaną projekty, które uzyskają największą liczbę głosów, aż do wyczerpania puli środków.
Jeżeli na listę projektów po weryfikacji formalno – prawnej zakwalifikuje się tylko jeden z nich lub kilka o łącznej wartości 150 000 złotych, wtedy wszystkie projekty zostaną zrealizowane bez głosowania.
Jak głosować?
Udział w głosowaniu może wziąć każdy mieszkaniec miasta Lubawa, pod warunkiem, że najpóźniej w dniu głosowania ukończył 18 lat. Głosowanie odbędzie się w miejscach wskazanych przez Burmistrza poprzez indywidualne zbieranie głosów na kartach do głosowania. Każdy pełnoletni mieszkaniec może zagłosować tylko na jeden projekt.
Jakie zadania są możliwe do zrealizowanie w ramach LBO?
Zadania muszą dotyczyć następujących obszarów:
- estetyzacji otoczenia – instalacji nowych lub wymiany obiektów małej architektury, urządzeniu zieleni miejskiej, urządzeniu parków i skwerów, likwidacji elementów zakłócających ład przestrzenny,
- rekreacji – modernizacji, budowie i doposażeniu placów zabaw, terenów i obiektów sportowych oraz terenów rekreacyjnych,
- działań inwestycyjnych i remontowych w przestrzeni publicznej – budowy, utwardzenia i remontów nawierzchni ulic, ciągów pieszych, dróg rowerowych, parkingów samochodowych i rowerowych, placów, instalacji oświetlenia, budowy i remontów publicznej infrastruktury sieciowej.
Udział w głosowaniu może wziąć każdy mieszkaniec miasta Lubawa, pod warunkiem, że najpóźniej w dniu głosowania ukończył 18 lat. Głosowanie odbędzie się w miejscach wskazanych przez Burmistrza poprzez indywidualne zbieranie głosów na kartach do głosowania. Każdy pełnoletni mieszkaniec może zagłosować tylko na jeden projekt.
Jakie zadania są możliwe do zrealizowanie w ramach LBO?
Zadania muszą dotyczyć następujących obszarów:
- estetyzacji otoczenia – instalacji nowych lub wymiany obiektów małej architektury, urządzeniu zieleni miejskiej, urządzeniu parków i skwerów, likwidacji elementów zakłócających ład przestrzenny,
- rekreacji – modernizacji, budowie i doposażeniu placów zabaw, terenów i obiektów sportowych oraz terenów rekreacyjnych,
- działań inwestycyjnych i remontowych w przestrzeni publicznej – budowy, utwardzenia i remontów nawierzchni ulic, ciągów pieszych, dróg rowerowych, parkingów samochodowych i rowerowych, placów, instalacji oświetlenia, budowy i remontów publicznej infrastruktury sieciowej.
O pomoc możesz zwrócić się do Zespołu Konsultacyjnego:
Sławomir Jamroży - przewodniczący, Referat Inwestycyjny, Gospodarki Mieniem Komunalnym i Geodezji,
Joanna Szczepanek - z-ca przewodniczącego, Referat Organizacyjny,
Piotr Kanicz - Referat Inwestycyjny, Gospodarki Mieniem Komunalnym i Geodezji,
Łukasz Keński - Referat Inwestycyjny, Gospodarki Mieniem Komunalnym i Geodezji,
Anna Przybyszewska - Referat Inwestycyjny, Gospodarki Mieniem Komunalnym i Geodezji,
Katarzyna Raszkowska - Referat Spraw Społeczno – Obywatelskich i Obrony Cywilnej,
Wioletta Taranowska - Referat Finansowy.
Sławomir Jamroży - przewodniczący, Referat Inwestycyjny, Gospodarki Mieniem Komunalnym i Geodezji,
Joanna Szczepanek - z-ca przewodniczącego, Referat Organizacyjny,
Piotr Kanicz - Referat Inwestycyjny, Gospodarki Mieniem Komunalnym i Geodezji,
Łukasz Keński - Referat Inwestycyjny, Gospodarki Mieniem Komunalnym i Geodezji,
Anna Przybyszewska - Referat Inwestycyjny, Gospodarki Mieniem Komunalnym i Geodezji,
Katarzyna Raszkowska - Referat Spraw Społeczno – Obywatelskich i Obrony Cywilnej,
Wioletta Taranowska - Referat Finansowy.
Harmonogram konsultacji społecznych dotyczących Lubawskiego Budżetu Obywatelskiego
Od 1 czerwca do 9 września roku poprzedzającego
Składanie propozycji zadań do Lubawskiego Budżetu Obywatelskiego na następny rok.
Od 10 września do 30 września roku poprzedzającego
Weryfikacja propozycji zadań pod względem formalno - prawnym, możliwości ich realizacji oraz możliwości zabezpieczenia w budżecie miasta na kolejny rok ewentualnych kosztów wydatków, które projekt lub projekty będą generowały w przyszłości.
Od 1 października do 21 października roku poprzedzającego
Głosowanie nad złożonymi propozycjami do realizacji zgłoszonych zadań na następny rok.
Od 22 października do 31 października roku poprzedzającego
Ustalenie wyników konsultacji społecznych w sprawie Lubawskiego Budżetu Obywatelskiego.
Do 20 listopada roku poprzedzającego
Podanie do publicznej wiadomości listy zadań realizowanych w ramach Lubawskiego Budżetu Obywatelskiego w kolejnym roku budżetowym.
Od 1 czerwca do 9 września roku poprzedzającego
Składanie propozycji zadań do Lubawskiego Budżetu Obywatelskiego na następny rok.
Od 10 września do 30 września roku poprzedzającego
Weryfikacja propozycji zadań pod względem formalno - prawnym, możliwości ich realizacji oraz możliwości zabezpieczenia w budżecie miasta na kolejny rok ewentualnych kosztów wydatków, które projekt lub projekty będą generowały w przyszłości.
Od 1 października do 21 października roku poprzedzającego
Głosowanie nad złożonymi propozycjami do realizacji zgłoszonych zadań na następny rok.
Od 22 października do 31 października roku poprzedzającego
Ustalenie wyników konsultacji społecznych w sprawie Lubawskiego Budżetu Obywatelskiego.
Do 20 listopada roku poprzedzającego
Podanie do publicznej wiadomości listy zadań realizowanych w ramach Lubawskiego Budżetu Obywatelskiego w kolejnym roku budżetowym.
Szczegóły znajdziecie Państwo również na stronie internetowej www.lubawa.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Lubawa w zakładce: Ogłoszenia i komunikaty – Lubawski Budżet Obywatelski.
Materiał Urzędu Miasta w Lubawie