Chciała zainwestować oszczędności. Straciła 100 tysięcy złotych

2021-11-12 12:10:43(ost. akt: 2021-11-12 12:13:33)

Autor zdjęcia: archiwum

54-letnia mieszkanka powiatu lidzbarskiego została oszukania na ponad 100 000 zł, po tym jak chciała zainwestować swoje oszczędności na jednym portali internetowych. Oszuści za pomocą manipulacji nakłonili do przelania swoich oszczędności oraz zaciągnęli na nią dwa kredyty.
W środę, 10 listopada do oficera dyżurnego lidzbarskiej policji zgłosiła się 54-letnia mieszkanka powiatu lidzbarskiego, która padła ofiarą oszustów. Straciła swoje oszczędności oraz zaciągnięto na nią kredyt. Wartość strat wyniosła ponad 100 000 zł. 54-latka chciała zainwestować swoje oszczędności. Przeglądając ofertę jednego z portali internetowych zadzwonił telefon. Mężczyzna wciągnął ją w swoją grę i za pomocą manipulacji nakłonił ją do przelania oszczędności na podane konto oraz wyłudził skan dowodu osobistego. W następstwie działań pokrzywdzona utraciła swoje oszczędności oraz zaciągnięto na nią dwa kredyty.

Co robić, by nie paść ofiarą oszusta?

Przede wszystkim kieruj się zdrowym rozsądkiem. Obietnica superatrakcyjnej inwestycji, to najczęściej metoda działania oszustów. Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych. Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik instytucji finansowych nie proszą o zainstalowanie tego typu oprogramowania. Jeśli osoba podająca się za pracownika banku lub inna żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta, twojej wiarygodności lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta danej firmy lub do swojego banku.

KPP/oko

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5