Stracił prawie 50 tys złotych. Uwierzył oszustce

2021-03-04 09:39:52(ost. akt: 2021-03-04 09:52:55)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Jeden z mieszkańców gminy Lidzbark Warmiński stracił blisko 50.000 zł. Odebrał telefon od kobiety podającej się za pracownika instytucji finansowej. Poinformowała go o wygenerowanym zysku wartości 37.000 zł i namówiła, aby wszedł na swoje konto i przekazał do niego dostęp przez program do zdalnego łączenia. W ten sposób zmieniła limity przelewów i przelała pieniądze na swoje konto.
Ktoś obiecuje Ci pieniądze za nic, wygenerowałeś wirtualny zarobek pomimo, że nie wykonywałeś żadnej pracy lub operacji na rynku kryptowalut - uważaj!

Metody oszustów stale ewoluują. W ostatnim czasie przenieśli swoją działalność do sieci internet. Przestępcy posługują się różnymi wariantami, ale cel jest jeden.

Jak informują lidzbarscy policjanci, chodzi o to, by skłonić ofiarę do przelania pieniędzy pod pozorem łatwego zysku lub samemu uzyskać dostęp do czyjegoś konta np. poprzez namowę do zainstalowania programu do zdalnej obsługi urządzenia i dzięki niej zdobyć dane do konta bankowego.

Taką metodą padał ofiarą mieszkaniec gminy Lidzbark Warmiński i stracił blisko 50.000 zł.

Otrzymał telefon o kobiety podającą się za pracownika instytucji finansowej i poinformowała go o wygenerowanym zysku w kryptowalucie Bitcoin wartości 37.000 zł, jedyne co musi zrobić, to na chwilę przelać swoje pieniądze na wskazane konto techniczne celem autoryzacji i po chwili otrzyma zwrot pieniędzy i wygenerowany zysk.

Kobieta namówiła pokrzywdzonego, aby wszedł na swoje konto i przekazał do niego dostęp przez program do zdalnego łączenia i w ten sposób sama zmieniła limity przelewów i przelała pieniądze na swoje konto.

Oszuści w swoich działaniach używając różnych socjotechnik manipulacji ofiarą np. wykorzystując presję czasu, przepadku zysku lub inne.

Najczęściej pokrzywdzeni po czasie, sami nie wiedzą jak doszło do oszustwa, co ich skłoniło do wykonywania określonych działań.

Otrzymując taką propozycję należy przede wszystkim odpowiedzieć sobie na pytania? Jak można coś wygrać, nie grając w żadną z gier lub otrzymać zarobek, za coś czego się nie robiło?

Pamiętaj w realnym świcie takie rzeczy się nie zdarzają!

Powinno nas też zastanowić dlaczego ja i skąd dana osoba miała nasz numer i dlaczego do nas dzwoni.

Co robić, by nie paść ofiarą oszusta?

— przede wszystkim kieruj się zdrowym rozsądkiem. Obietnica superatrakcyjnej inwestycji, to najczęściej metoda działania oszustów;

— pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje. NIGDY NIKOMU nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych logowania oraz kodów jednorazowych;

— jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania;

— jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.
Informacja KPP

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5