Młodzież wysłuchała prelekcji o finansach
2025-01-21 12:18:54(ost. akt: 2025-01-21 19:00:39)
W piątek 17 stycznia 2025 r. w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Lidzbarku Warmińskim odbyło się spotkanie dotyczące ochrony praw konsumentów. Młodzi ludzie mogli dowiedzieć się wielu pożytecznych informacji o ubezpieczeniach, reklamacjach, oszustwach internetowych i innych sprawach związanych z bezpieczeństwem finansowym.
Spotkanie prowadzili: Jakub Borowski – radca prawny i Pełnomocnik Terenowy Rzecznika Finansowego w Olsztynie oraz Izabela Gruszczyńska – radca prawny i ekspert z Biura Rzecznika Finansowego.
- Głównym celem naszego spotkania było podniesienie świadomości funkcjonowania rynku finansowego ze szczególnym uwzględnieniem spraw prowadzonych z zakładami ubezpieczeń i bankami – wyjaśnia pan Borowski.
Prelegenci omówili tematykę związaną z bezpieczeństwem finansowym wskazując praktyczne przykłady, z którymi spotykają się w codziennej działalności. W oparciu o prezentację i inne materiały chcieli przybliżyć zebranym, na jakie manipulacje i oszustwa, zwłaszcza w cyberprzestrzeni, są narażeni, i w jaki sposób można ich uniknąć.
- Pragnęliśmy też wytłumaczyć, czym zajmuje się rzecznik finansowy, jakie ma kompetencje i jakiego wsparcia może udzielić w przypadku sporu z instytucjami finansowymi – tłumaczy pani Gruszczyńska.
Podczas prelekcji poinformowali młodzież, że już od ponad roku działa Punkt Terenowy Rzecznika Finansowego z siedzibą w Olsztynie, w którym mieszkańcy regionu mogą uzyskać wsparcie w zakresie bezpieczeństwa finansowego.

- Podczas spotkania uczniowie wykazywali się dużą aktywnością – zauważają prelegenci. – Nie tylko odpowiadali na zadawane pytania, ale tez formułowali swoje przywołując własne doświadczenia szczególnie w odniesieniu do spraw związanych z ubezpieczeniem szkolnym i cyberoszustwami.
Nauczyciele podkreślali, że tematy wybrane przez zaproszonych do szkoły gości były niezwykle trafione. Młodzież bowiem w skupieniu słuchała i w czasie rozmowy przejawiała zrozumienie poruszanych treści.
Ich opinię potwierdzają uczennice klasy VIII b: - Spotkanie było bardzo ciekawe, dużo się dowiedzieliśmy. To są rzeczy, które mogą nam się przydać w przyszłości: jak złożyć reklamację, jak nie dać się nabrać w Internecie, w jaki sposób sprawdzić wiarygodność informacji i jak nie paść ofiarą oszustwa.
Wojciech Karolonek
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez