Mieszkanka powiatu iławskiego oszukana na BLIK

2023-10-03 07:07:07(ost. akt: 2023-10-03 07:10:34)
zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne

Autor zdjęcia: policja

Policjanci apelują – zanim przekażemy komukolwiek kod BLIK, upewnijmy się, że nie jest to próba oszustwa! Prośby oszustów są różne - na leki, atak hakerów na konto, zagubiona została torebka, zagubiony portfel, brak pieniędzy na powrót do domu, brak pieniędzy na jedzenie, trudna sytuacja finansowa. Przestępcy tłumaczą, że ratują nasze oszczędności czy też brakuje im środków, ale oddadzą je wieczorem, gdy tylko otrzymają przelew. Dlatego warto skontaktować się z zaufanym pracownikiem banku czy osobiście się spotkać ze znajomym lub zadzwonić i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne mu są pieniądze.
W czwartek (29.09.2023 r.) policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie metodą "na BLIK". Mieszkanka powiatu iławskiego poinformowała policjantów, że zadzwoniła do niej osoba z informacją, że ktoś się włamał na jej konto w banku a oni prowadzą czynności, żeby nie doszło do kradzieży pieniędzy.

W trakcie rozmowy oszuści zapytali się pokrzywdzonej czy posiada inne konta. Wtedy to wymieniła gdzie i jakie ma konto.

Po chwili zadzwonił ponownie telefon tym razem oszuści podawali się za oddział bezpieczeństwa kolejnego banku gdzie kobieta posiadał konto. W trakcie rozmowy poprosili pokrzywdzoną o podanie kodu BLIK celem zabezpieczenia środków, które znajdowały się na koncie. W międzyczasie kobieta widziała, że na jej telefon z kolejnego banku gdzie miała konto próbuje się ktoś dodzwonić.

Cała sytuacje wydawała się bardzo wiarygodna i pokrzywdzona podała kod BLIK. Kiedy zakończyła rozmowę, zadzwoniła na nr infolinii ostatniego z banków. Wtedy to dowiedziała się, że została oszukana. Mieszkanka powiatu natychmiast o wszystkim poinformowala iławskich policjantów. Kobieta w ten sposób straciła 2000 zł.

źródło: KPP Iława
red.
ilawa@gazetaolsztynska.pl

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5