Gmina Susz idzie z duchem czasu. E-usługi sektora komunalnego będą dostępne już w przyszłym roku
2021-12-20 08:50:05(ost. akt: 2021-12-20 09:08:09)
Artykuł
sponsorowany
Spółka Zakład Usług Komunalnych w Suszu może pochwalić się otrzymaniem dotacji na projekt, który w niedalekiej przyszłości przyniesie mieszkańcom gminy Susz wiele udogodnień w zakresie rozliczania wody i ścieków. Spółka otrzymała dofinansowanie w ramach projektu pn. „Rozwój e-usług sektora komunalnego na terenie gminy Susz” z RPO Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
Prezes firmy Zdzisław Zdzichowski mówi, jakie ułatwienia dla mieszkańców przyniesie ten projekt.
— Przede wszystkim w gminie Susz wymienimy ponad 2 tys. wodomierzy na wodomierze do zdalnego odczytu. Telemetryczny odczyt wodomierzy za pośrednictwem sieci GSM to duże ułatwienie dla użytkownika i naszych pracowników. Każdy użytkownik będzie mógł zdalnie odczytać stan swojego licznika. Łatwiejszy będzie również dostęp do naszych usług, m.in. dostęp do faktur elektronicznych i płatności online, dostęp do elektronicznego systemu powiadamiania (informacje o zagrożeniach, monitorowanie sieci), szybkiego zgłoszenia awarii czy konsultacji z użytkownikami. Składanie wszelkich wniosków będzie mogło odbywać się drogą online. Portal Biura Obsługi Klienta będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Powstanie elektronicznego punktu obsługi klienta, obok tradycyjnej formy, ma swoje istotne zalety, m.in. skróci czas obsługi klientów, unowocześni system obsługi, usprawni organizację wewnątrz naszej spółki – mówi pan Zdzisław.
— Przede wszystkim w gminie Susz wymienimy ponad 2 tys. wodomierzy na wodomierze do zdalnego odczytu. Telemetryczny odczyt wodomierzy za pośrednictwem sieci GSM to duże ułatwienie dla użytkownika i naszych pracowników. Każdy użytkownik będzie mógł zdalnie odczytać stan swojego licznika. Łatwiejszy będzie również dostęp do naszych usług, m.in. dostęp do faktur elektronicznych i płatności online, dostęp do elektronicznego systemu powiadamiania (informacje o zagrożeniach, monitorowanie sieci), szybkiego zgłoszenia awarii czy konsultacji z użytkownikami. Składanie wszelkich wniosków będzie mogło odbywać się drogą online. Portal Biura Obsługi Klienta będzie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Powstanie elektronicznego punktu obsługi klienta, obok tradycyjnej formy, ma swoje istotne zalety, m.in. skróci czas obsługi klientów, unowocześni system obsługi, usprawni organizację wewnątrz naszej spółki – mówi pan Zdzisław.
Jedno jest pewne — projekt e-usług sektora komunalnego ułatwi życie mieszkańcom gminy Susz.
Zakończenie realizacji projektu przewidziane jest już na koniec listopada 2022r.
— Spółka ma w planach ubieganie się o dotacje na wiele ciekawych projektów w kolejnych latach. Na razie nie chcemy o tym mówić, aby nie zapeszyć – mówi prezes. W przyszłości na pewno napiszemy o tym na naszych łamach.
— Spółka ma w planach ubieganie się o dotacje na wiele ciekawych projektów w kolejnych latach. Na razie nie chcemy o tym mówić, aby nie zapeszyć – mówi prezes. W przyszłości na pewno napiszemy o tym na naszych łamach.
Projekt „Rozwój e-usług sektora komunalnego na terenie gminy Susz”
Wartość zadania ogółem: 3 003 445,98 zł
Wydatki kwalifikowane: 2 394 327,16 zł
Wnioskowane dofinansowanie: 2 035 178,09 zł
Dofinansowanie inwestycji: 85%
Wartość zadania ogółem: 3 003 445,98 zł
Wydatki kwalifikowane: 2 394 327,16 zł
Wnioskowane dofinansowanie: 2 035 178,09 zł
Dofinansowanie inwestycji: 85%