Kupił listwę, ale jej nie dostał

2021-05-11 13:01:40(ost. akt: 2021-05-11 13:28:12)

Autor zdjęcia: Pixabay

Mężczyzna chciał kupić nagłaśniającą listwę, jednak nie zobaczył ani jej, ani swoich pieniędzy.
Czasem chęć zaoszczędzenia lub roztargnienie podczas zakupów w internecie wykorzystują oszuści. Przekonał się o tym mężczyzna, który chciał kupić listwę nagłaśniającą Soundbar, jednak nie otrzymał zakupionego towaru ani nie odzyskał wpłaconych pieniędzy. Pokrzywdzony złożył zawiadomienie o przestępstwie. W trakcie prowadzonego postępowania policjanci ustalili sprawcę oszustwa, którym okazał się 46-latek. Mężczyzna usłyszał już zarzut.

To jeden z wielu przykładów oszustw za pomocą Internetu w ostatnim czasie. Sprawcy, wykorzystując pośpiech, roztargnienie, a także zbytnią ufność w uczciwość drugiego człowieka, wystawiają przedmioty na portalu aukcyjnym, często fizycznie ich nie posiadając.

Uwaga!

Kupując w sieci, kierujmy się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego.
Zachowujmy całą korespondencję ze sprzedawcą. Jeśli nas oszuka, pozwoli to policji szybko go ująć.
Korzystajmy tylko ze znanych i sprawdzonych portali internetowych, sprawdzając opinie oraz komentarze.
Sprawdzajmy, czy sklep podaje swój adres i numer telefonu, ponieważ w razie jakichkolwiek pytań, możemy tam zadzwonić.
Przy płaceniu kartą kredytową zwracajmy uwagę, czy połączenie internetowe jest bezpieczne i czy przesyłane przez nas dane nie zostaną wykorzystane przez osoby nieuprawnione. Na dole strony powinien pojawić się symbol zamkniętej kłódki, a na końcu adresu – literki „https”. Zazwyczaj można też zamówić towar z opcją płatności przy odbiorze.
Kupując telefon komórkowy zapytajmy o ładowarkę i dowód zakupu, ponieważ telefony pochodzące z kradzieży sprzedawane są zazwyczaj bez ładowarki i dokumentacji.
Zamawiając sprzęt zapytajmy, czy sprzedawca dołącza oryginalne oprogramowanie na płytach i instrukcję obsługi.
Pamiętajmy, że mamy możliwość uzgodnienia sposobu płatności za wybrany przedmiot. Jeśli tylko pojawiły się wątpliwości co do wiarygodności sprzedającego, warto umówić się na "ODBIÓR OSOBISTY" lub wybrać opcje płatności, nawet o parę złotych droższą, ale bezpieczniejszą "ZA POBRANIEM".
Jeśli, mimo zachowania zasad ostrożności zamówiony towar do nas nie dotrze lub dostaniemy zamiast produktu puste pudełko, natychmiast zadzwońmy na policję na numer 112.
Zapisana korespondencja i przesłana przez oszusta paczka będą stanowiły dowód przestępstwa.
eka / KPP Iława
ilawa@gazetaolsztynska.pl

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5