Przez internet chciała sprzedać siodło, którego nie miała. Za oszustwo grozi do 8 lat więzienia
2018-10-17 11:50:19(ost. akt: 2018-10-17 12:03:45)
Policjanci z iławskiej jednostki wspólnie z prokuraturą rejonową w Iławie zakończyli aktem oskarżenia dochodzenie przeciwko 25-latce. Mieszkanka województwa śląskiego wystawiła do sprzedaży siodło do jazdy konnej, którego fizycznie nie posiadała.
Policjanci z KPP Iława pod nadzorem Prokuratury Rejonowej w Iławie prowadzili dochodzenie przeciwko 25-latce. Mieszkanka województwa śląskiego na jednym z portali aukcyjnych oferowała do sprzedaży siodło do jazdy konnej.
— Kiedy doszło do transakcji, a 25-latka otrzymała zapłatę za oferowany przedmiot, nie wysłała go do kupującego ponieważ po prostu go nie posiadała. Policjanci przyjęli zawiadomienie oraz przesłuchali świadków — mówi asp. Joanna Kwiatkowska, rzeczniczka prasowa iławskiej policji.
Okazało się, że to nie była jednorazowa sytuacja, gdyż 25-latka wielokrotnie poprzez portale aukcyjne oferowała do sprzedaży siodło do jazdy konnej oszukując w ten sposób kilka osób na terenie całego kraju. Zebrany materiału dowodowy pozwolił na przedstawienie jej zarzutu.
Kodeks karny za oszustwo przewiduje karę do 8 lat pozbawienia wolności.
Kodeks karny za oszustwo przewiduje karę do 8 lat pozbawienia wolności.
POLICJA RADZI
Pamiętajmy!
• Kupując w sieci kierujmy się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego i zachowujmy całą korespondencję ze sprzedawcą. Jeśli nas oszuka, pozwoli to policji szybko go ująć.
• Korzystajmy tylko ze znanych i sprawdzonych portali internetowych, sprawdzając opinie oraz komentarze
• Sprawdzajmy czy sklep podaje swój adres i numer telefonu, ponieważ w razie jakichkolwiek pytań, możemy tam zadzwonić
• Przy płaceniu kartą kredytową zwracajmy uwagę, czy połączenie internetowe jest bezpieczne i czy przesyłane przez nas dane nie zostaną wykorzystane przez osoby nieuprawnione. Na dole strony powinien pojawić się symbol zamkniętej kłódki, a na końcu adresu – literki „https”. Zazwyczaj można też zamówić towar z opcją płatności przy odbiorze.
• Kupując telefon komórkowy zapytajmy o ładowarkę i dowód zakupu, ponieważ telefony pochodzące z kradzieży sprzedawane są zazwyczaj bez ładowarki i dokumentacji.
• Zamawiając sprzęt zapytajmy, czy sprzedawca dołącza oryginalne oprogramowanie na płytach i instrukcję obsługi
• Pamiętajmy, że mamy możliwość uzgodnienia sposobu płatności za wybrany przedmiot. Jeśli tylko pojawiły się wątpliwości co do wiarygodności sprzedającego warto umówić się na "ODBIÓR OSOBISTY" lub wybrać opcje płatności, nawet o parę złotych droższą, ale bezpieczniejszą "ZA POBRANIEM".
Jeśli, mimo zachowania zasad ostrożności zamówiony towar do nas nie dotrze lub dostaniemy zamiast produktu puste pudełko, natychmiast poinformujcie Centrum Powiadamiania Ratunkowego dzwoniąc na numer 112. Zapisana korespondencja i przesłana przez oszusta paczka będą stanowiły dowód przestępstwa.
Pamiętajmy!
• Kupując w sieci kierujmy się ograniczonym zaufaniem do sprzedającego i zachowujmy całą korespondencję ze sprzedawcą. Jeśli nas oszuka, pozwoli to policji szybko go ująć.
• Korzystajmy tylko ze znanych i sprawdzonych portali internetowych, sprawdzając opinie oraz komentarze
• Sprawdzajmy czy sklep podaje swój adres i numer telefonu, ponieważ w razie jakichkolwiek pytań, możemy tam zadzwonić
• Przy płaceniu kartą kredytową zwracajmy uwagę, czy połączenie internetowe jest bezpieczne i czy przesyłane przez nas dane nie zostaną wykorzystane przez osoby nieuprawnione. Na dole strony powinien pojawić się symbol zamkniętej kłódki, a na końcu adresu – literki „https”. Zazwyczaj można też zamówić towar z opcją płatności przy odbiorze.
• Kupując telefon komórkowy zapytajmy o ładowarkę i dowód zakupu, ponieważ telefony pochodzące z kradzieży sprzedawane są zazwyczaj bez ładowarki i dokumentacji.
• Zamawiając sprzęt zapytajmy, czy sprzedawca dołącza oryginalne oprogramowanie na płytach i instrukcję obsługi
• Pamiętajmy, że mamy możliwość uzgodnienia sposobu płatności za wybrany przedmiot. Jeśli tylko pojawiły się wątpliwości co do wiarygodności sprzedającego warto umówić się na "ODBIÓR OSOBISTY" lub wybrać opcje płatności, nawet o parę złotych droższą, ale bezpieczniejszą "ZA POBRANIEM".
Jeśli, mimo zachowania zasad ostrożności zamówiony towar do nas nie dotrze lub dostaniemy zamiast produktu puste pudełko, natychmiast poinformujcie Centrum Powiadamiania Ratunkowego dzwoniąc na numer 112. Zapisana korespondencja i przesłana przez oszusta paczka będą stanowiły dowód przestępstwa.
red
ilawa@gazetaolsztynska.pl
źródło: KPP Iława
ilawa@gazetaolsztynska.pl
źródło: KPP Iława
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez