„Mamo, to pilne!” – kliknęła i straciła 9000 zł. Oszuści znów uderzają w Iławie
2025-05-09 15:20:01(ost. akt: 2025-05-09 15:24:47)
Choć policja nieustannie ostrzega przed cyfrowymi oszustwami, scenariusz „zepsutego telefonu dziecka” wciąż zbiera swoje żniwo. Mieszkanka Iławy uwierzyła, że pomaga córce – w rzeczywistości przekazała niemal 9000 zł przestępcom podszywającym się pod jej bliską osobę.
Policjanci z iławskiej komendy bardzo często na spotkaniach, debatach czy rozmowach z mieszkańcami powiatu ostrzegają przed różnymi formami oszustw. Jednak pomimo wielu apeli, w dalszym ciągu niestety się zdarzają. Czasem są to straty na kilka, a czasem na kilkanaście tysięcy złotych. Oszuści wykorzystują brak ostrożności z naszej strony, czasami niewiedzę i stosują najczęściej presje czasu.
Oszustwo polega na tym, że sprawca podszywa się pod kogoś bliskiego, najczęściej córkę lub syna i wysyła wiadomości SMS, informując o uszkodzonym telefonie i prosi o skontaktowanie się przez komunikator.
Rzekomo potrzebują pieniądze na nowy telefon, oszuści dążą do sytuacji, w której sami przelejemy im pieniądze na wskazane konto, bądź przekażemy dane umożliwiające przejęcie rachunku bankowego. Najczęściej narzucają presję czasu, aby pokrzywdzone osoby nie miały chwili na weryfikację podanych informacji w wiadomościach tekstowych bądź telefonicznych. Tak właśnie stało się miniony poniedziałek (5.05.2025 r.) kiedy to do mieszkanki Iławy za pomocą z jednej aplikacji napisał oszust podający się za jej córkę. Oświadczył, że potrzebuje pieniędzy, gdyż popsuł się jej telefon. Kobieta chcąc pomóc swojemu dziecku przelała pieniądze. Jak się później okazało w ten sposób straciła prawie 9000 zł. Kiedy pokrzywdzona zorientowała się, że została oszukana o wszystkim poinformowała policjantów.
KPP Iława
red.
ilawa@gazetaolsztynska.pl
red.
ilawa@gazetaolsztynska.pl
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez