Stracili po ponad 3 tys. zł!

2022-01-07 12:48:17(ost. akt: 2022-01-07 12:51:34)
komputer

komputer

Autor zdjęcia: pixabay.com

Już w tym roku Komenda Powiatowa Policji w Gołdapi została powiadomiona o oszustwach na szkodę mieszkańców za pomocą Internetu. W obu przypadkach osoby straciły ponad 3 tysiące złotych każda.
W pierwszym przypadku osoba sprzedawała swoje przedmioty na jednej z popularnych w kraju platform sprzedażowych. W pewnym momencie poszkodowana dostała wiadomość poprzez portal, na którym wystawiła towary. Kupujący twierdził, że wpłacił pieniądze za towar i prosi o potwierdzenie. Aby tego dokonać poprosił o pobranie wskazanej przez niego aplikacji i aktywowanie jej. Kiedy kobieta postępowała zgodnie z instrukcjami kupującego i instrukcjami w aplikacji okazało się, że z jej konta ktoś dokonał przelewów na łączną kwotę ponad 3 tysięcy złotych.

Drugie zdarzenie o którym zostali poinformowani gołdapscy mundurowi również miało miejsce w sieci. Tym razem poszkodowana miesiąc wstecz dostała powiadomienie, że zawarła znajomość na popularnym portalu społecznościowym, czego w rzeczywistości nie robiła. Następnie jej konto zostało zablokowane automatycznie przez administratora portalu. Po upływie miesiąca i odblokowaniu konta zgłaszająca dostała powiadomienia z banku. Wynikało z nich, że dokonała płatności kartą kredytową poza granicami naszego kraju. Kiedy kobieta zalogowała się na konto bankowe przez laptopa okazało się, że zniknęło z niego łącznie również ponad 3 tysiące złotych.

Policjanci apelują i przypominają!
- Nie pobieraj nieznanych aplikacji.
- Nie klikaj na podejrzane linki przekierowujące do innych stron.
- Nie zezwalaj na połączenia aplikacji bankowych z innymi dostępnymi w sieci.
- Jeśli podejrzewasz, że zostałeś oszukany natychmiast skontaktuj się ze swoim bankiem i w razie potrzeby zablokuj konto i kartę.
- Zastanów się nad formą płatności za produkt. Jeśli zamawiasz produkt sprawdź czy sprzedawca daje możliwość płatności przy odbiorze. To nie tylko bezpieczna forma płatności, ale przy odbiorze przesyłki kurierskiej istnieje możliwość sprawdzenia towaru.

Jeśli mimo zachowania powyższych środków ostrożności, zostałeś oszukany (nie otrzymałeś zamówionego towaru lub jest on niezgodny z zamówieniem), to poinformuj o tym fakcie administratorów ds. bezpieczeństwa danego serwisu, a w szczególności zachowaj dokumentację związaną z realizowaną przez ciebie transakcją np. dowód przelewu na konto bankowe i korespondencję mailową. Zgłoś się również do najbliższej jednostki Policji.



2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5