Chciał zarobić, a stracił prawie 12 tys. zł!
2024-06-12 11:21:09(ost. akt: 2024-06-13 08:25:53)
Jeden z mieszkańców Gołdapi, który próbował sprzedać przedmiot o wartości blisko 2 tysięcy złotych, w wyniku działania oszusta stracił prawie 12 tysięcy złotych.
Pomimo licznych apeli policji, oszuści nadal zbierają żniwo. W miniony czwartek, 6 czerwca, do gołdapskiej komendy zgłosiła się osoba, która straciła swoje oszczędności. Mężczyzna na portalu sprzedażowym wystawił przedmiot. W niedługim czasie, za pomocą komunikatora internetowego, skontaktował się z nim potencjalny kupiec.
— Osoba zainteresowana ofertą zaproponowała, że sama zamówi kuriera po odbiór przedmiotu. W tym celu ze sprzedającym skontaktował się pracownik firmy kurierskiej. Sprzedający wykonywał wszystkie polecenia przedstawiciela. Pokrzywdzony zaufał swojemu rozmówcy i za jego namową podał kilka kodów BLIK celem prawidłowej weryfikacji transakcji — relacjonują gołdapscy policjanci.
Niestety, na skutek tego działania 25-latek nieświadomie stracił pieniądze. Oszuści wypłacili z jego konta blisko 12 000 złotych.
— Po raz kolejny zwracamy się z apelem o zachowanie ostrożności podczas zakupów i sprzedaży online — apelują policjanci.
Niestety, na skutek tego działania 25-latek nieświadomie stracił pieniądze. Oszuści wypłacili z jego konta blisko 12 000 złotych.
— Po raz kolejny zwracamy się z apelem o zachowanie ostrożności podczas zakupów i sprzedaży online — apelują policjanci.
Jak nie dać się oszukać w przypadku sprzedaży na portalu aukcyjnym?
* zachowaj czujność gdy otrzymasz w wiadomości link,
* nie podawaj loginu i hasła potrzebnych do zalogowania w bankowości elektronicznej, jak również numeru karty oraz specjalnego kodu CVV2 (znajdującego z tyłu karty bankomatowej),
* uważnie czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym z banku, upewnij się jaką transakcję potwierdzasz,
* zwróć uwagę na pisownię w wiadomościach (bardzo często oszuści popełniają błędy i literówki, ponieważ korzystają z translatora),
* nie działaj pod wpływem emocji i presji czasu.
* zachowaj czujność gdy otrzymasz w wiadomości link,
* nie podawaj loginu i hasła potrzebnych do zalogowania w bankowości elektronicznej, jak również numeru karty oraz specjalnego kodu CVV2 (znajdującego z tyłu karty bankomatowej),
* uważnie czytaj każdą wiadomość z kodem autoryzacyjnym z banku, upewnij się jaką transakcję potwierdzasz,
* zwróć uwagę na pisownię w wiadomościach (bardzo często oszuści popełniają błędy i literówki, ponieważ korzystają z translatora),
* nie działaj pod wpływem emocji i presji czasu.
KPP Gołdap, opr. tom
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez