Biblioterapia dla każdego. Warto czytać książki

2021-12-27 10:05:04(ost. akt: 2021-12-27 10:10:35)

Autor zdjęcia: Renata Szczepanik

Stały kontakt dziecka z książką ma bardzo istotny wpływ na rozwój jego osobowości. Książka oddziałuje poprzez swe treści na myśli, uczucia i postępowanie – przypominają pracownicy Powiatowej Biblioteki Publicznej w Giżycku.
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Giżycku podsumowała całoroczną działalność. W roku 2021 przeprowadzono 95 zajęć edukacyjnych, w których uczestniczyło 1727 przedszkolaków i uczniów oraz 207 nauczycieli. Zrealizowano m.in. tematy: Pogotowie Literackie, Co mieszka w moim sercu?, Latające Książki, O dzieciach, które kochają książki, W ogrodzie dobrych słów, Ławeczka Kętrzyńskiego, Nasze podróże małe i duże, Kto zabrał mój ser?, Dzień głośnego czytania, Dzień Kropki, Noc Bibliotek, Czym jest piękno?, Cóż czułości z tobą począć?, Czytanie w altanie, Wróżby, zwyczaje, tradycje, Manufaktura św. Mikołaja, Spotkanie przy kominku.

- We wrześniu pracownicy Powiatowej Biblioteki Pedagogicznej wzięli udział w Narodowym Czytaniu „Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej – informują bibliotekarze. - W listopadzie w bibliotece gościł Teatr IOTA ze Sceną Słowa 2021, odbyło się też II Niepodległościowe Dyktando Ortograficzne. W grudniu rozstrzygnięto konkurs na ekslibrys biblioteki. Przez cały rok polecano nowości czytelnicze i zaakcentowano w formie wystaw Patronów 2021 roku.

Pracownicy biblioteki zachęcają dzieci, młodzież i dorosłych do czytania książek. Dlaczego warto zaprzyjaźnić się z książką już od najmłodszych lat?

- Stały kontakt dziecka z książką rozwija wrażliwość na piękno języka, wzbogaca słownictwo, pogłębia i poszerza wiadomości i zainteresowania - zapewniają giżyccy bibliotekarze. - Daje możliwość zrozumienia innych ludzi i otaczającego świata oraz pobudza wyobraźnię. Dlatego też w stałej ofercie biblioteki znajdowały się zajęcia z elementami biblioterapii. Dostosowane były do wieku i zainteresowań uczestników, a lekcje biblioteczne miały charakter warsztatowy, angażujący uczniów, wykorzystujący aktywne metody pracy i różnorodne środki dydaktyczne. Dzięki takim zajęciom biblioteka była miejscem nauki zabawy i wielu innych aktywności.

Ponadto biblioteka realizowała wiele innych działań w ramach projektu – Efektywne strategie w edukacji czytelniczej uczniów. Biblioteka skierowała do szkół i placówek oświatowych propozycję zajęć edukacyjnych od przedszkoli po szkoły ponadpodstawowe. Główne cele proponowanych zajęć to rozwijanie kompetencji emocjonalno-społecznych – akceptacji siebie i innych, komunikacji, wyrażania własnego zdania, zdolności wykorzystania własnych mocnych stron.
rs

2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B