Pułapki, fikcyjne sklepy, internetowi oszuści...
2021-10-28 16:24:37(ost. akt: 2021-10-28 19:52:20)
Kupiłeś coś w sklepie internetowym, zapłaciłeś i nie otrzymałeś produktu? Dałeś się złapać w pułapkę. Twoje środki znalazły się już zapewne na koncie fikcyjnego sklepu czy w portfelu walutowym nieznanego oszusta. Przestrzega giżycki rzecznik konsumentów
W takiej sytuacji warto wiedzieć, jak odzyskać pieniądze, a na przyszłość – jak uniknąć takich nieprzyjemności.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów we współpracy z Fundacją ProPublika stworzył darmowe, nowoczesne narzędzie edukacyjne – konsument.edu.pl, które pokazuje mechanizmy wielu oszustw, począwszy od tych zakupowych, poprzez kradzież tożsamości, wyłudzenia kodu Blik, fałszywe zbiórki charytatywne czy inwestowanie w alternatywne instrumenty finansowe.
- Jest to strona przypominająca portal społecznościowy, w którym można doświadczyć dziesięciu zagrożeń realnie spotykanych w Internecie - informuje Katarzyna Tota Leszczyńska, powiatowy rzecznik konsumentów w Giżycku. - Symulator pokazuje nam, jakie triki stosują oszuści czy nieuczciwi sprzedawcy, przechodzimy przez procedury zakupu, mamy możliwość rozmowy z chatbotem i poznania konsekwencji naszych działań. A wszystko to dzieje się w bezpiecznej przestrzeni, bo dajemy się złapać w różnego rodzaju pułapki jedynie w fikcyjnym świecie.
Poza symulatorem rzecznik konsumentów proponuje poradnik dla rodziców i nauczycieli opublikowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej.
- Zachęcam również do zapoznania się z poradnikiem , który jest zbiorem wiedzy na temat bezpieczeństwa dzieci w Internecie, za które to bezpieczeństwo my dorośli jesteśmy odpowiedzialni - dodaje Katarzyna Tota Leszczyńska. - Edukacja konsumencka oraz rozwijanie kompetencji społecznych w powyższym obszarze ma fundamentalne znaczenie dla bezpiecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży na rynku w przyszłości.
Renata Szczepanik
Renata Szczepanik
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez