Wycieczka do Krakowa uczniów Szkoły Podstawowej w Spytkowie

2017-07-10 11:36:31(ost. akt: 2017-07-10 11:37:06)
W dniach 09 – 11.06.2017 r. uczniowie klas III – VI, absolwenci oraz opiekunowie Szkoły Podstawowej w Spytkowie uczestniczyli w wycieczce Kraków – Wieliczka – Ojców.
W dniach 09 – 11.06.2017 r. uczniowie klas III – VI, absolwenci oraz opiekunowie Szkoły Podstawowej w Spytkowie uczestniczyli w wycieczce szkolnej Kraków – Wieliczka – Ojców.

9 czerwca o godzinie 21.30 ruszyliśmy w bardzo daleką drogę. Podróż przebiegała sennie i bez zakłóceń. 0 godzinie 8.00 dojechaliśmy do Krakowa i nie tracąc czasu udaliśmy się na Rynek Krakowski – największy średniowieczny plac Europy. Tam zobaczyliśmy Sukiennice, Kościół Mariacki oraz na żywo wysłuchaliśmy sławnego hejnału. Następnie pani przewodnik zabrała nas na Wawel.

Podczas zwiedzania Wzgórza Wawelskiego podziwialiśmy renesansowy dziedziniec na Zamku Królewskim oraz Katedrę Wawelską - symbol wiary, dumy i świetności dawnych czasów. Na wieży Zygmuntowskiej wszyscy mieli okazję zobaczyć słynny Dzwon Zygmunta i oglądać przepiękną panoramę miasta. Największe wrażenie wywarły na nas groby Królów Polskich i wielkich Polaków znajdujące się w Katedrze na Wawelu. Tego dnia mieliśmy też okazję spotkać legendarnego smoka Wawelskiego. O godzinie 15.00 po intensywnym dniu dotarliśmy do naszego hotelu, by wypocząć i zebrać siły na kolejny dzień czekających nas atrakcji.

10 czerwca, po pysznym śniadaniu, udaliśmy się do Manufaktury Czekolady. Tu poznaliśmy historię czekolady, własnoręcznie wykonaliśmy pralinki i trufle. Po tak słodkiej atrakcji pojechaliśmy do Wieliczki. Tam wraz z przewodnikiem zeszliśmy na 385 metrów. Wieliczka okazała się miejscem pełnym tajemnic. Podczas wędrówki trasą turystyczną poznaliśmy historię zabytkowej kopalni, poznaliśmy najstarsze metody wydobywania soli, dowiedzieliśmy się o tradycjach i obyczajach wielickich górników, podziwialiśmy prawdziwe cuda wykonane w soli: m.in. wspaniałe kaplice zdobione solnymi rzeźbami i płaskorzeźbami, żyrandole, urokliwe podziemne jeziora, stare wyrobiska o oryginalnej drewnianej zabudowie, dawne narzędzia górnicze oraz zachowane ślady prac w dawnej kopalni. Największe wrażenie wywarła na nas Kaplica Św. Kingi z żyrandolami z solnych kryształów i rzeźbami wykonanymi przez górników.

Następny dzień dostarczył nam wielu wrażeń na łonie natury, ponieważ wraz z przewodnikiem udaliśmy się do Ojcowskiego Parku Narodowego, który ma wiele do zaoferowania. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od uczestnictwa we mszy świętej sprawowanej w przepięknym kościele „na wodzie”. Potem uduchowieni cieszyliśmy oczy Ruinami Zamku w Ojcowie, pięknymi skałami, Maczugą Herkulesa. Najwięcej emocji dostarczyła nam Jaskinia Ciemna pełna przyrodniczych tajemnic takich jak kolonie młodych nietoperzy-podkowców czy najbardziej jadowite pająki w Polsce.
Niestety wszystko co dobre, kiedyś się kończy. Z żalem żegnaliśmy się z piękną Małopolską, która odcisnęła w naszych sercach swój ślad. Wycieczka dostarczyła nam nie tylko wszechstronnej wiedzy, ale przede wszystkim wielu niezapomnianych wrażeń.

Kierujemy serdeczne podziękowania dla organizatorów wycieczki dzięki, którym mogliśmy uczestniczyć w tak wspaniałym przedsięwzięciu.

SP w Spytkowie

Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: Spytkowo

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5