Szok! Stracili 89 tys. zł!
2022-01-19 11:24:10(ost. akt: 2022-01-19 22:08:36)
Mężczyzna odebrał telefon i usłyszał, że ich oszczędności są zagrożone. Wypłacił swoje pieniądze i zgodnie ze wskazówkami wpłacił je do wpłatomatu na podanym rachunek. Małżeństwo straciło 89 tys. zł.
W powiecie ełckim małżeństwo straciło 89 tys. złotych ze swojego konta. To niestety kolejny przypadek oszustwa metodą „na pracownika banku”.
— Publikujemy tą informację ku przestrodze! Prosimy przekazywać ją swojej rodzinie i znajomym, żeby jak najwięcej osób miało świadomość schematów działania oszustów — apeluje sierż. szt. Agata Kulikowska de Nałęcz z ełckiej policji.
Jak takie oszustwo wygląda?
Dzwoni osoba podająca się za pracownika banku np. z wydziału bezpieczeństwa. Informuje o rzekomych próbach włamania się na konto właściciela. Rozmowa prowadzona jest w taki sposób i przy takim doborze branżowego słownictwa, że faktycznie wygląda jak prowadzona przez bankowca. Mieszkaniec Ełku, zgodnie z informacjami telefonicznymi wypłacił 89 tys. złotych ze swojego banku. Działając dalej w oparciu o wskazówki rzekomego bankowca, mężczyzna wpłacił wszystkie pieniądze we wskazanym wpłatomacie używając kodów podanych przez rozmówcę.
— Po pewnym czasie mężczyzna zorientował się, że coś jest nie tak. Niestety było już za późno i nie odzyskał swoich pieniędzy — dodaje sierż. szt. Agata Kulikowska de Nałęcz.
Cyberprzestępcy są mistrzami manipulacji, dlatego każdy telefon z prośbą o przekazanie jakichś pieniędzy, danych osobowych, kodów logowania do rachunku powinien wzbudzić naszą czujność i zachowanie szczególnej ostrożności.
KPP Ełk, opr. tom
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez