Szok! Stracili 89 tys. zł!

2022-01-19 11:24:10(ost. akt: 2022-01-19 22:08:36)

Autor zdjęcia: pixabay.com

Mężczyzna odebrał telefon i usłyszał, że ich oszczędności są zagrożone. Wypłacił swoje pieniądze i zgodnie ze wskazówkami wpłacił je do wpłatomatu na podanym rachunek. Małżeństwo straciło 89 tys. zł.
W powiecie ełckim małżeństwo straciło 89 tys. złotych ze swojego konta. To niestety kolejny przypadek oszustwa metodą „na pracownika banku”.

Publikujemy tą informację ku przestrodze! Prosimy przekazywać ją swojej rodzinie i znajomym, żeby jak najwięcej osób miało świadomość schematów działania oszustów — apeluje sierż. szt. Agata Kulikowska de Nałęcz z ełckiej policji.

Jak takie oszustwo wygląda?

Dzwoni osoba podająca się za pracownika banku np. z wydziału bezpieczeństwa. Informuje o rzekomych próbach włamania się na konto właściciela. Rozmowa prowadzona jest w taki sposób i przy takim doborze branżowego słownictwa, że faktycznie wygląda jak prowadzona przez bankowca. Mieszkaniec Ełku, zgodnie z informacjami telefonicznymi wypłacił 89 tys. złotych ze swojego banku. Działając dalej w oparciu o wskazówki rzekomego bankowca, mężczyzna wpłacił wszystkie pieniądze we wskazanym wpłatomacie używając kodów podanych przez rozmówcę.

Po pewnym czasie mężczyzna zorientował się, że coś jest nie tak. Niestety było już za późno i nie odzyskał swoich pieniędzy — dodaje sierż. szt. Agata Kulikowska de Nałęcz.

Cyberprzestępcy są mistrzami manipulacji, dlatego każdy telefon z prośbą o przekazanie jakichś pieniędzy, danych osobowych, kodów logowania do rachunku powinien wzbudzić naszą czujność i zachowanie szczególnej ostrożności.

KPP Ełk, opr. tom

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5