ZUS zauważył, że "koronawirusa" już nie ma" i wydłuża godziny obsługi

2021-06-30 13:30:31(ost. akt: 2021-06-30 13:40:38)

Autor zdjęcia: Archiwum ZUS

Od 1 lipca 2021 r. w każdy poniedziałek sale obsługi klientów będą ponownie otwarte do godz. 18.00. Sytuacja epidemiologiczna w kraju jest coraz lepsza, dlatego ZUS będzie dostępny dla klientów w wydłużonych godzinach.
- Przedłużone godziny pracy to możliwość osobistego załatwienia swoich spraw u nas dla tych osób, które są aktywne zawodowo i wcześniej przyjść do nas nie mogą. Zachęcam do wizyt w poniedziałki po godz. 15.00 gdyż wtedy zazwyczaj nie ma żadnych kolejek – mówi Anna Ilukiewicz, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie warmińsko-mazurskim.
Bezpośrednia obsługa klienta to niejedyna forma kontaktu z ZUS. Na przestrzeni lat Zakład wprowadził szereg udogodnień dla swoich klientów. E-usługi jakie oferuje Zakład pozwalają na dużą elastyczność w załatwianiu spraw, zwłaszcza w okresie wakacyjnym, który właśnie się rozpoczął.

Rzeczniczka przypomina o zdalnych formach kontaktu z Zakładem poprzez indywidualne konto na platformie internetowej PUE ZUS.

- Nie każda sprawa wymaga osobistej wizyty w Zakładzie. Większość z nich można załatwić z ekspertem ZUS podczas wideo - wizyty. Nie trzeba wtedy wychodzić z domu– zapewnia Ilukiewicz

E- wizytę można umówić na stronie www.zus.pl. E-wizyta jest to wideorozmowa z ekspertem ZUS, więc potrzebny jest komputer z kamerą lub smartfon oraz dokument potwierdzający tożsamość. Ta forma wizyty została w ZUS wprowadzona w październiku 2020 i codziennie wybiera ją kilkaset osób.
- „W ten sposób nasi klienci mogą załatwić sprawy dotyczące emerytur i rent, zasiłków, kwestii związanych z prowadzeniem firmy, czy potwierdzeniem profilu PUE” – wyjaśnia rzeczniczka.

Osoby głuche i niedosłyszące mogą także umawiać się na rozmowę wideo przez Internet w języku migowym PJM. Aby zarezerwować e-wizytę należy na stronie www.zus.pl wybrać „umów e-wizytę”, a następnie wybrać „umów e-wizytę w języku migowym (PJM)”. W kolejnym kroku należy wskazać temat wideorozmowy oraz wybrać jej termin. E-wizytę mogą również zarezerwować osoby niewidzące i niedowidzące. Na stronie e-wizyt zastosowane są, bowiem kolory i kontrast zgodne ze standardami dostępności WCAG 2.0.

- Obecnie nasi klienci mogą praktycznie wszystko załatwić korzystając ze swojego indywidualnego konta na PUE. Wnioski o zwolnienie z płacenia składek, postojowe czy o bon turystyczny, a od 1 lipca również
o świadczenie 300+ przyjmujemy wyłącznie drogą internetową – wyjaśnia Anna Ilukiewicz

Ważne!
Jeśli klient w czasie e-wizyty chce uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas wideo spotkania ze specjalistą ZUS. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.
Na ten wakacyjny czas życzymy Państwu udanego i bezpiecznego wypoczynku spędzonego wśród pełni uroków lata.

2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B