Dzięki pomocy Senator Kopiczko pociągi znowu pojadą linią 223

2021-01-27 14:08:10 (ost. akt: 2021-01-28 09:11:00)

Autor zdjęcia: Senator Małgorzata Kopiczko

KOLEJ || Dzisiaj zapadła decyzja, która z pewnością ucieszy mieszkańców Warmii i Mazur – zmodernizowana zostanie linia kolejowa nr 223 z Orzysza, przez Mikołajki, Mrągowo i Biskupiec do Czerwonki. Zadowolenia nie ukrywa senator Małgorzata Kopiczko, która od lat walczy z wykluczeniem komunikacyjnym naszego regionu.
Inwestycja w postaci modernizacji linii kolejowej 223 została zakwalifikowana do II etapu naboru w ramach programu Kolej +. Prace przygotowawcze wesprze kwotą 20 mln zł CPK. Dzisiaj w ministerstwie infrastruktury podpisano odpowiednie porozumienie w tej sprawie, zorganizowano także konferencję prasową, na której sekretarz stanu i jednocześnie pełnomocnik CPK (Centralnego Portu Komunikacyjnego) Marcin Horała, ogłosił tą wiadomość.

Modernizacja linii kolejowej nr 223 to istotne wydarzenie dla regionu. Linia ta została zamknięta ponad 10 lat temu i od tego czasu nie była remontowana. W sprawę przywrócenia połączenia na linii Orzysz, Mikołajki, Mrągowo, Biskupiec i Czerwonka zaangażowała się osobiście Senator PiS z Ełku, Małgorzata Kopiczko, która od lat walczy z wykluczeniem komunikacyjnym naszego województwa.

Jeszcze przed konferencją prasową w tej sprawie, o „zielonym świetle” dla linii 223 osobiście poinformował ją sekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury, Andrzej Bittel, z którym Senator Kopiczko bardzo często poruszała temat wykluczenia kolejowego naszego regionu i skutecznie lobbowała za tą sprawą u władz rządowych.

— Jestem bardzo szczęśliwa, że linia 223 zostanie zmodernizowana, właśnie na to czekali mieszkańcy lokalnych samorządów, z którymi byłam cały czas w kontakcie. To kolejny krok w walce z wykluczeniem komunikacyjnym naszego regionu i mogę Państwu obiecać, że będę starała się nadal działać w interesie mieszkańców, lokalnych społeczności i samorządów — podkreśla Małgorzata Kopiczko.

Kwota dofinansowania modernizowanej linii 223 ze strony CPK wyniesie do 20 mln zł, co stanowi istotną część potrzebnego wkładu własnego samorządu. Resztę sfinansuje samorząd województwa warmińsko-mazurskiego oraz władze Mrągowa, Biskupca i Orzysza. Inwestorem w ramach Programu Kolej+ będzie spółka PKP Polskie Linie Kolejowe. Łączny koszt całej inwestycji ma wynieść ok. 400 mln zł.

Senator Kopiczko zwraca uwagę, że modernizacja nie byłaby możliwa bez wsparcia europosła Karola Karskiego, który był bardzo zaangażowany w tą inicjatywę od samego początku, wspierał senator PiS i walczył o fundusze na sfinansowanie inwestycji.

— Pan Karski jest bardzo zaangażowany w sprawy, które wspierają lokalne społeczności i kwestia przywrócenia linii 223 była mu od początku bardzo bliska. Chciałabym podziękować mu serdecznie za to, że pomógł znaleźć środki na przeprowadzenie modernizacji — tłumaczy Małgorzata Kopiczko chwaląc sobie współpracę z doświadczonym politykiem PiS.

https://m.wm.pl/2021/01/orig/1611752656974-675794.jpg

Przywrócenie transportu kolejowego na linii kolejowej przez Mrągowo i Mikołajki zapewni ponowne włączenie tych miast do sieci kolejowej wraz z możliwością dogodnych przesiadek na połączenia regionalne i dalekobieżne w Orzyszu (w relacjach w kierunku Ełku, Giżycka, Łomży i Warszawy).

Małgorzata Kopiczko stara się pomagać w rozwiązywaniu problemów związanych z wykluczeniem komunikacyjnym północno-wschodniej Polski nie tylko z poczucia obowiązku. Te kwestie leżą jej szczególnie na sercu ponieważ uznaje podróżowanie koleją za ekologiczny i bezpieczny sposób komunikacji. W celu zrealizowania swojej misji odbyła szereg spotkań, zarówno z lokalnymi władzami, jak i rządowymi, w ramach prac ministerialnych oraz odpowiednich komisji.

— Chciałabym bardzo podziękować ministerstwu za współpracę i podejmowanie aktywnych działań na rzecz regionalnych, lokalnych społeczności. Jak widać, są tego efekty. Zawsze staram się wspierać swoją pomocą oraz zaangażowaniem tak pożyteczne i szczytne inicjatywy — mówi Małgorzata Kopiczko.

Inwestycje kolejowe CPK to łącznie prawie 1800 km nowych linii, które mają powstać do końca 2034 r. W województwie warmińsko-mazurskim w ramach Programu Kolejowego CPK powstaną 74 km nowych linii kolejowych, które wybuduje CPK, a kolejnych 208 km zostanie zmodernizowanych przez PKP PLK. Inwestycje te zapewnią skrócenie przejazdu z Olsztyna do Warszawy do 1 godz. 45 min. Z Pisza do stolicy dojedziemy w 1 godz. 45 min., z Ełku w 2 godz. 5 min., z Giżycka w 2 godz. 15 min. i z Elbląga w 2 godz. 25 min.

Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. gość #3055844 | 79.187.*.* 1 lut 2021 08:38

    Kolejna propagandowa hucpa tego środowiska - wystarczy spojrzeć na warunki udziału w programie "Kolej Plus". https://www.plk-sa.pl/program-ko lej-plus/ Trwa obecnie II etap i nic nie wiadomo o ostatecznej kwalifikacji któregokolwiek z wniosków. Ewentualnie wchodzi w grę możliwość, że wyniki konkursu są z góry ustawione i całe postępowanie nie ma najmniejszego znaczenia. PS Senator Kopiczko zmieniła specjalizację? Już nie oświata, a kolej żelazna?

    Ocena komentarza: warty uwagi (16) odpowiedz na ten komentarz

  2. gość #3052216 | 79.187.*.* 29 sty 2021 14:35

    A efekt będzie podobny jak po modernizacji linii Ełk-Pisz-Szczytno. Trzy pary pociągów na dobę w godzinach od czapy.

    Ocena komentarza: warty uwagi (17) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Anita #3051772 | 83.20.*.* 29 sty 2021 10:57

      Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. Ale Pani Senator wyrolowala Kosę. Jest po. Prostu zaradniejsza.

      1. Podróżnik #3051311 | 77.111.*.* 28 sty 2021 17:28

        A z Orzysza do Tuchlina w ile minut? Czy jest już rozkład jazy?

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        2001-2021 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, GRUPA WM Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5