Zdaniem ełczan nadmiar reklam szpeci miasto
2017-04-04 10:30:00(ost. akt: 2017-04-04 10:23:02)
Do 22 maja można wypełniać ankietę dotyczącą zasad sytuowania reklam, szyldów i ogrodzeń w naszym mieście. Do środy 29 marca w wersji elektronicznej wypełniło je już 212 mieszkańców.
We wrześniu 2015 roku weszła w życie tzw. ustawa krajobrazowa, która dała samorządom narzędzia do uporządkowania przestrzeni publicznych m.in. poprzez możliwość uchwalenia kodeksu reklamowego, który określi reguły i normy umieszczania urządzeń reklamowych.
— Rozpoczynając prace nad opracowaniem Kodeksu reklamowego w Ełku chcemy poznać zdanie ełczan, jako bezpośrednich użytkowników przestrzeni, na temat postrzegania i estetyki naszego miasta. Przygotowana ankieta pozwoli na określenie preferencji mieszkańców związanych z ewentualną potrzebą zachowania ładu przestrzennego i poprawy wizerunku miasta pod kątem urządzeń i obiektów reklamowych — wyjaśniają miejscy urzędnicy.
A jakich odpowiedzi najczęściej udzielają ełczanie? Zdecydowana większość przyznaje, że podczas poruszania się po mieście zwraca uwagę na różnego rodzaju reklamy i szyldy. Ponad 70 proc. ankietowanych uważa, że w Ełku jest za dużo reklam.
Zdecydowana większość ankietowanych uważa, że powinny zostać wprowadzone lokalne zasady ich sytuowania. 82 osoby uznały, że reklamy szpecą miasto i wszystkie należy usunąć, a 115, że tylko część reklam wymaga usunięcia lub uporządkowania.
Ankietowani mogą też wybrać, co powinien określać kodeks reklamowy. Najwięcej bo aż 181 uznało, że wielkość i format reklam. Tylko nieco mniej ankietowanych zaznaczyło również lokalizację i ilość banerów. Nieco ponad połowa uważa również, że brakuje zasad określających ich kolorystykę.
A jakie reklamy najbardziej nam przeszkadzają?
A jakie reklamy najbardziej nam przeszkadzają?
Ponad 70 proc. ankietowanych uznało, że banery na ogrodzeniach i przyczepki reklamowe. Ponad 60 proc. uważa, że nasze miasto szpecą również wielkopowierzchniowe reklamy na budynkach i banery nad ulicami. Na dalszych miejscach znalazły się wolnostojące tablice reklamowe, stojaki reklamowe umieszczone na chodnikach i reklamy świetlne.
Gdzie zdaniem mieszkańców nie powinny być umieszczane reklamy? Zdecydowanie nie na obiektach zabytkowych, w parkach, skwerach, zieleńcach czy placach miejskich, a także na obiektach użyteczności publicznej takich jak szkoły, przedszkola, urzędy, biblioteka, obiekty sportowe. Nieco ponad połowa uważa również, że nie powinno się ich umieszczać na budynkach mieszkalnych.
Badania ankietowe prowadzone będą do 22 maja.
Badania ankietowe prowadzone będą do 22 maja.
Ankietę można wypełnić w formie papierowej i elektronicznej. Do środy w wersji elektronicznej wypełniło ją już 212 osób. Jak widać ełczanom zależy, aby ich miasto było ładne i estetyczne.
Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
ano #2217881 | 176.221.*.* 6 kwi 2017 09:17
moja własność to robię co chcę. czy w ramach tej ustawy zniknął reklamy z MPKów, ECKu itp.? Od tego zacznijcie, zacznijcie od siebie! zaraz wymyślą jak mam się ubierać, co jeść, o której chodzić spać! won!
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
RG #2217461 | 83.6.*.* 5 kwi 2017 18:14
A gdzie jest tzw. prawo własności ?? na swom mogę !! już i tak za nas urząd zadecydował w sprawie śmieci !! z góry nam narzucono kto nas będzie obsługiwał . niedługo nas ubezwłasnowolniąi zaczipują !!!
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
DAR #2217219 | 83.24.*.* 5 kwi 2017 11:20
Rażą ich reklamy ale nie rażą brudne zaśmiecone podwórka na których żyją. Rozsypane śmieci kałuże i dziury. Nie rażą ich buciory przepocone na klatkach schodowych .Nie razi ich plucie na schodach i kipowanie papierosów. Nie razi ich fetor od zapoconych i błyszczących od brudu ubrań jaki roznosi się w miejskich autobusach. Nie razi ich odór oddechów ze zniszczonych pruchnicą otworów gębowych. Itd itd .Ale razi ich niewymiarowa reklama.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
qwe #2216613 | 83.3.*.* 4 kwi 2017 13:25
Tu nie chodzi o ilość reklam ale o ich wygląd itp...jeśli tak jak na załączonym zdjęciu wszystkie te reklamy miały jednakowy rozmiar, były by umieszczone równomiernie to po pierwsze zasłaniałyby szpetną ścianę a po drugie i potencjalny klient więcej by z nich wyczytał...proste właścicielom obiektów i najemcą reklam powinno zależeć aby wyglądało to ładnie i schludnie - nic więcej
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)