Nowe ekspresówki to szansa na rozwój regionu
2016-08-22 15:04:00(ost. akt: 2016-08-22 15:17:36)
W miniony wtorek Ełk odwiedził Jerzy Szmit, wiceminister infrastruktury i budownictwa. Przekazał informacje o postępie w realizacji najważniejszych inwestycji drogowych i kolejowych w północno-wschodniej Polsce, na których zyska Ełk i ełczanie.
Województwo warmińsko-mazurskie i cały region północno-wschodniej Polski może w najbliższych latach liczyć na duże inwestycje infrastrukturalne. Wiele za sprawą związanego z Olsztynem Jerzego Szmita, który po ubiegłorocznych wyborach jest wiceministrem infrastruktury i budownictwa. Jak zapewnia wiceminister Szmit i potwierdza to ełcki poseł Prawa i Sprawiedliwości Wojciech Kossakowski, wiele ważnych inwestycji drogowych zarówno dla mieszkańców jak i regionu jest już realizowanych. Chodzi przede wszystkim o budowę trasy Via Baltica.
— Jest już zapewnione finansowanie z Unii Europejskiej dla odcinka od granicy państwa do Szczuczyna. Nad dalszym odcinkiem do Ostrowi Mazowieckiej trwają intensywne prace. Najgorzej wygląda sytuacja z obwodnicą Łomży, ale wierzymy, że do 2021 uda się oddać kierowcom cały odcinek od granicy do Warszawy - przyznaje poseł Wojciech Kossakowski.
Ci, którzy jeżdżą do stolicy naszego kraju mogą zobaczyć m.in. prace na odcinku z Ostrowi Mazowieckiej do Wyszkowa. Przebudowa tego odcinka realizowana jest w ramach budowy trasy Via Baltica. Mniej widoczne, ale za to bardziej zaawansowane są prace przy budowie obwodnicy Marek.
Nowością, o której już pisaliśmy, będzie połączenie trasy Via Baltca i Via Carpatia. Druga z tras będzie przebiegać z południa m.in. przez Lublin i Białystok. Docelowo ma ona łączyć południowe regiony z basenem Morza Bałtyckiego. Problemy przy projektowaniu trasy pojawiły się w okolicach Augustowa. Stąd zrodził się pomysł na połączenie tras odcinkiem Knyszyn-Ełk.
— Odcinek od Knyszyna do Nowej Wsi Ełckiej będzie nowym przebiegiem ekspresowej drogi numer 16, która obecnie prowadzi do Kalinowa i Augustowa. W ten sposób zyskamy 33-kilometrowy dwupasmowy odcinek drogi na trasie do Białegostoku. Z pewnością ułatwi to szybsze dotarcie do stolicy Podlasia. Budowa tego odcinka została już zapisana w rządowych dokumentach
dotyczących sieci dróg krajowych i autostrad. Takie decyzje nie podobają się samorządowcom z Suwałk. W tym tygodniu na sesji przyjęli dokument, w którym oczekują działań na rzecz poprawy dostępności komunikacyjnej północy województwa z jego stolicą. Jaki będzie rezultat tych zabiegów, nie wiadomo. Miejmy jednak nadzieję, że debata nad przebiegiem trasy nie wstrzyma inwestycji na wiele lat.
dotyczących sieci dróg krajowych i autostrad. Takie decyzje nie podobają się samorządowcom z Suwałk. W tym tygodniu na sesji przyjęli dokument, w którym oczekują działań na rzecz poprawy dostępności komunikacyjnej północy województwa z jego stolicą. Jaki będzie rezultat tych zabiegów, nie wiadomo. Miejmy jednak nadzieję, że debata nad przebiegiem trasy nie wstrzyma inwestycji na wiele lat.
Połączenie pod Ełkiem dwóch tak ważnych strategicznie dróg może rodzić wielkie nadzieje u samorządowców i parlamentarzystów. Duże firmy zawsze podnosiły bowiem problem dostępności komunikacyjnej regionu.
— Będzie to jeden z najważniejszych węzłów na wschodzie. Jest to dla Ełku wielka szansa może nie na dziś czy jutro, ale w perspektywie kilku lat. A myślę że ministrowi Szmitowi i rządowi Prawa i Sprawiedliwości na tym zależy - dodaje poseł Kossakowski.
Dobre wieści płyną również z kolei. Szykują nam się dwie ważne inwestycje kolejowe. Pierwsza dotyczy linii Ełk-Pisz- Szczytno-Szymany. Obecnie dojazd samochodem zajmuje tam co najmniej 90 minut.
— A mamy przecież szynobus, który podjeżdża praktycznie pod sam terminal. Jeśli udałoby się dojechać tam szynobusem w niecałą godzinę, myślę że zyskałoby zarówno lotnisko, jak i połączenie kolejowe — wyjaśnia ełcki poseł PiS.
Linia o której mowa jest obecnie eksploatowana w niewielkim stopniu. Wynika to przede wszystkim z jej stanu. Przez wiele lat była nieużywana, dopiero stosunkowo niedawno przywrócono na niej połączenia kolejowe. Druga z ważnych, planowanych inwestycji kolejowych to elektryfikacja linii Ełk-Korsze.
ewydanie]">kliknij
Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
asia #2056950 | 83.31.*.* 1 wrz 2016 09:00
czy to prawda że co 20 km będzie sklep monopolowy? ale bedzie fajnie.
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz
złoty cielec #2052128 | 89.228.*.* 24 sie 2016 11:37
no,no,panie (p)ośle! nie przypisywać sobie cudzych zasług! jedyną zasługą pisiorów w tej kwestii jest to, że jeszcze nie spiepr*li
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
tutejszy #2052051 | 81.190.*.* 24 sie 2016 09:57
Jedyny konkret autorstwa PIS w powyższych wywodach to zmiana przebiegu szesnastki, czyli operacja papierowa. Finansowanie VB granica - Szczuczyn było zagwarantowane za poprzedniego rządu, a przebudowa odcinka Ostrów-Wyszków jest robiona w ramach budowy S8 i też wszystko dograno przed wyborami w 2015. Intensywne prace na odcinku Szczuczyn-Ostrów (cytując Kossakowskiego) trwają, ale w biurach. Na razie nawet przebiegu nie wytyczono.
Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz
logo #2051868 | 213.241.*.* 23 sie 2016 22:50
Za stary jestem na te bajki które słyszę od 15-stu lat. Będzie to, będzie tamto , a wązne że na razie jest jedno wielkie gówno. Uwierzę jak przejadę. Co ć mam niecałe 40 lat to nie wiem czy dożyję owej jazdy. A bajki to na dobranoc
Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz
janusz #2051610 | 83.24.*.* 23 sie 2016 17:05
Jak Pan Kosakowski zaczął posłowanie , wszystko ruszyło.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-5) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)