Duże zainteresowanie budową drogi ekspresowej S61
2016-07-21 08:57:00(ost. akt: 2016-07-21 09:02:31)
O budowę trasy Via Baltica przebiegającej przez województwo warmińsko-mazurskie starają się 22 konsorcja z całej Europy. Droga ma być gotowa w drugiej połowie 2020 roku.
Mamy coraz więcej informacji na temat przygotowań do budowy trasy Via Baltica łączącej Ostrów Mazowiecką z granicą Polski z Litwą w Budzisku. Trwa pierwszy z dwóch etapów postępowania przetargowego na budowę drogi ekspresowej S61. Konsorcja firm złożyły już wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu przetargowym na budowę trzech odcinków o łącznej długości 63 km od węzła Szczuczyn-Raczki.
- Na tym etapie weryfikacji podlegać będzie wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa wykonawców - informuje Karol Głębocki, rzecznik olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zainteresowanie budową poszczególnych odcinków trasy jest rzeczywiście bardzo dużo. O budowę 23-kilometrowego odcinka od węzła Szczuczyn do węzła Ełk Południe zabiegają 22 konsorcja firm. Tyle samo o budowę kolejnego 20-kilometrowego odcinka do węzła Wysokie z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o długości około 4 km. Natomiast na budowę trzeciego 20-kilometrowego etapu do Raczek wpłynęło 21 wniosków.
- Spośród złożonych wniosków wybierzemy maksymalnie 20 wykonawców w ramach każdego zadania. Na złożenie ofert cenowych wybrani wykonawcy będą mieli 40 dni - dodaje rzecznik GDDKiA.
Przy wyborze wykonawcy pod uwagę brane będą dwa kryteria. Oprócz ceny, jednym z kryteriów jest termin realizacji. Wykonawca na etapie składania ofert będzie mógł zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 35 miesięcy, jednak nie krótszym niż 29 miesięcy. Podpisanie umowy przewidywane jest w trzecim kwartale 2017 r.
Inwestycja realizowana będzie w systemie „Projektuj i buduj”. Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie kompletnej dokumentacji projektowej oraz uzyskanie wszelkich wymaganych uzgodnień, pozwoleń, zezwoleń, decyzji niezbędnych do zaprojektowania i zrealizowania inwestycji. Zakończenie robót budowlanych planowane jest w drugiej połowie 2020 r.
Niedawno w związku z przygotowaniami do inwestycji w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa spotkali się m.in. poseł Wojciech Kossakowski, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit, wiceprezydent Miasta Ełku Artur Urbański i wojewoda warmińsko-mazurski Artur Chojecki. Głównym celem spotkania było doprowadzenie do skomunikowania ulicy Suwalskiej z węzłem „Ełk-Wschód”. Łączyłby on obecną drogę krajową nr 16, 65 i S61. Projekty uzyskały przychylność wiceministra Jerzego Szmita.
Czytaj e-wydanie Pochwal się tym, co robisz.
">kliknij
Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
X #2030506 | 89.228.*.* 21 lip 2016 09:47
No faktycznie Via Baltica odcinek o długości 45 km przechodzący przez woj warmińsko-mazurskie ! A kiedy Dk 16 - gdzie pan Szmit i pan Kossakowski tak pięknie protestowali pod Mrągowem! Ekspresowe tempo ponad 3 lata na odcinek 45 km. I tak do kolejnych wyborów . Czyż to nie jest FARSĄ !! POPiSU. Jedni ględzą drudzy powielają ! EH :-(
Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)
edek #2030501 | 91.245.*.* 21 lip 2016 09:37
Za rządów PiSu, można? Oczywiście , że można. Tylko trzeba wszystko uczciwie załatwiać, a nie jak za PO - najdroższe w budowie drogi i autostrady, za jazdę którymi musimy płacić najwięcej w Europie.
Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)