Trwa sesja Rady Miasta. Czy Prezydent otrzyma absolutorium?

2025-06-25 09:51:38(ost. akt: 2025-06-25 09:57:34)

Autor zdjęcia: eSesja

W ełckim ratuszu trwa sesja, podczas której radni będą głosować nad udzieleniem absolutorium prezydentowi Tomaszowi Andrukiewiczowi. To jedno z najważniejszych głosowań w kalendarzu pracy samorządu – podsumowuje nie tylko finansową stronę zarządzania, ale także ocenę działalności całorocznej władz lokalnych.

Sesje absolutoryjne to także moment debaty, podsumowań i refleksji. Radni analizują sprawozdania finansowe, raporty o stanie gminy, a także działalność inwestycyjną i społeczną. Przyjęcie absolutorium oznacza akceptację działań wójta czy burmistrza, a jego brak – sygnał niezadowolenia z kierunku prowadzonej polityki.

W wielu samorządach głosowania zakończyły się udzieleniem absolutorium większością głosów, co świadczy o stabilnym poparciu dla lokalnych władz. Są jednak i takie miejsca, gdzie sesje przybrały bardziej burzliwy przebieg – z licznymi pytaniami, wnioskami i głosami sprzeciwu.

Jak będzie w Ełku? Tego dowiemy się już niedługo.

Porządek obrad XIII zwyczajnej sesja Rady Miasta Ełku:

1. Czasowy rejestr zdarzeń nr XIII.2025 z sesji w dniu 25 czerwca 2025 r. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.

2. Zmiany w porządku obrad.

3. Sprawozdanie z działalności Prezydenta Miasta Ełku za okres między sesjami.

4. Prezentacja Raportu o stanie Gminy Miasta Ełku za 2024 rok.

5. Przeprowadzenie debaty nad przedstawionym Raportem o stanie Gminy Miasta Ełku za 2024 rok.

6. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania Prezydentowi Miasta Ełku.

7. Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2024 r.

8. Podjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Prezydentowi Miasta Ełku.

9. Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Ełku.

10. Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie miasta Ełku na 2025 rok.

11. Podjęcie uchwały w sprawie zgody na zwrot nieruchomości.

12. Podjęcie uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych.

13. Podjęcie uchwały w sprawie usług wsparcia krótkoterminowego.

14. Podjęcie uchwały w sprawie przekazania petycji według właściwości.

15. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi (przydział lokalu mieszkalnego).

16. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia wniosku.

17. Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi.

18. Podjęcie uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie przewodniczących i wiceprzewodniczących stałych komisji Rady Miasta Ełku.

19. Stanowisko Rady Miasta Ełku w sprawie sprzeciwu wobec polityki migracyjnej rządu i planów relokacji migrantów.

20. Stanowisko Rady Miasta Ełku w sprawie upamiętnienia 1000-lecia koronacji króla Bolesława Chrobrego.

21. Sprawozdanie z realizacji Ełckiego Programu Współpracy samorządu miasta Ełku z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w roku 2024.

22. Sprawozdanie za 2024 rok z realizacji Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta Ełku 2030.

23. Raport z realizacji Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2023-2026 za rok 2024.

24. Informacja dotycząca wniesienia wkładu pieniężnego.

25. Interpelacje i zapytania radnych.

26. Oświadczenia i wolne wnioski.

27. Zakończenie obrad.

2001-2025 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 7B