FOTOGRAFIA NA SZKLE Andrzeja Górskiego
2024-09-30 22:36:33(ost. akt: 2024-09-30 22:38:39)
Od wtorku, 1 października w Galerii Hol Ełckiego Centrum Kultury możemy oglądać wystawę Fotografii na szkle autorstwa Andrzeja Górskiego.
Andrzej Górski – absolwent PWSFiTv w Łodzi oraz Instytutu Twórczej
Fotografii w Opawie. Członek Związku Polskich Artystów Fotografików.
Pracuje jako nauczyciel fotografii w Białostockim Centrum Edukacji oraz
Młodzieżowym Domu Kultury w Białymstoku.
Fotografii w Opawie. Członek Związku Polskich Artystów Fotografików.
Pracuje jako nauczyciel fotografii w Białostockim Centrum Edukacji oraz
Młodzieżowym Domu Kultury w Białymstoku.
Od dwunastu lat zajmuje się XIX wiecznymi technikami fotograficznymi.
Posługując się techniką mokrego kolodionu zrealizował wiele projektów.
Zrealizowany w ramach stypendium MKiDZN projekt: 1863 został poświęcony
powstaniu styczniowemu. Fotografie były publikowane w magazynie National
Geographic Polska. Od 2013 roku posługując się stuletnim aparatem Autor
realizował projekt dokumentalny: jak podróżowano w XIX wieku. Wątek
morski był rejestrowany na największych polskich żaglowcach
szkoleniowych: Dar Młodzieży, Zawisza Czarny, Kapitan Borchardt. W 2019
podsumowaniem projektu była wystawa: Transport dóbr i obrazów w Galerii
Slendzńskich w Białymstoku. Wraz z Maciejem Rantem i Tomaszem Adamskim
jest współautorem projektu: Wyśniona historia kina na Podlasiu. Premiera
podsumowującej wystawy i towarzyszącemu jej albumu miała miejsce w 2022
roku podczas festiwalu Wschód Kultury, której organizatorem był
Białostocki Ośrodek Kultury.
Posługując się techniką mokrego kolodionu zrealizował wiele projektów.
Zrealizowany w ramach stypendium MKiDZN projekt: 1863 został poświęcony
powstaniu styczniowemu. Fotografie były publikowane w magazynie National
Geographic Polska. Od 2013 roku posługując się stuletnim aparatem Autor
realizował projekt dokumentalny: jak podróżowano w XIX wieku. Wątek
morski był rejestrowany na największych polskich żaglowcach
szkoleniowych: Dar Młodzieży, Zawisza Czarny, Kapitan Borchardt. W 2019
podsumowaniem projektu była wystawa: Transport dóbr i obrazów w Galerii
Slendzńskich w Białymstoku. Wraz z Maciejem Rantem i Tomaszem Adamskim
jest współautorem projektu: Wyśniona historia kina na Podlasiu. Premiera
podsumowującej wystawy i towarzyszącemu jej albumu miała miejsce w 2022
roku podczas festiwalu Wschód Kultury, której organizatorem był
Białostocki Ośrodek Kultury.
Mokry proces kolodionowy – technika fotograficzna, która była uważana za
szczyt nowatorstwa w latach 50 tych XIX wieku. Wykonywano w niej zdjęcia
zarówno podczas wojny secesyjnej, powstania styczniowego, jak też w
tysiącach atelier portretowych do lat 90tych XIX wieku. Szklana płyta
była preparowana tuż przed każdą ekspozycją poprzez naniesienie
kolodionowej emulsji, by jeszcze jako mokra, zostać naświetloną i
wywołaną. W przypadku przezroczystego szkła – otrzymywano negatyw, z
którego wykonywano odbitki albuminowe. Przy zastosowaniu czarnej płyty –
uzyskiwano pozytywowy unikalny wizerunek.
szczyt nowatorstwa w latach 50 tych XIX wieku. Wykonywano w niej zdjęcia
zarówno podczas wojny secesyjnej, powstania styczniowego, jak też w
tysiącach atelier portretowych do lat 90tych XIX wieku. Szklana płyta
była preparowana tuż przed każdą ekspozycją poprzez naniesienie
kolodionowej emulsji, by jeszcze jako mokra, zostać naświetloną i
wywołaną. W przypadku przezroczystego szkła – otrzymywano negatyw, z
którego wykonywano odbitki albuminowe. Przy zastosowaniu czarnej płyty –
uzyskiwano pozytywowy unikalny wizerunek.
ECK
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez