W sobotę wyjątkowy koncert w ełckiej katedrze
2024-07-04 14:24:54(ost. akt: 2024-07-04 14:43:28)
Przed nami, w sobotę 6 lipca o godzinie 19:00, Koncert kameralny w Katedrze św. Wojciecha w Ełku. Kogo będziemy mogli posłuchać?
Wojciech Kopyciński urodził się w Lublinie. Tam też uczęszczał do Państwowej Szkoły Muzycznej im. Karola Lipińskiego. W 1986 roku ukończył studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie puzonu profesora Juliusza Pietrachowicza. Podczas studiów występował w „Big Warsaw Band” przy Stołecznej Estradzie. W 1993 roku został puzonistą Filharmonii im. Henryka Wieniawskiego w Lublinie. Udziela się także jako muzyk jazzowy. Występuje z zespołami jazzu tradycyjnego takich jak „Old jazz players” oraz „Jazz Revival”. Bierze czynny udział w życiu muzycznym Lublina. Pracuje w ognisku muzycznym przy parafii w Wilczopolu.
Michał Kopyciński urodził się w Lublinie. Tam też ukończył Ogólnokształcącą Szkołę Muzyczną I i II stopnia im. Karola Lipińskiego w klasie Sławomira Kurczaby. Naukę kontynuował na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym Uniwersytetu Muzycznego im. Fryderyka Chopina w Białymstoku, początkowo u prof. Andrzeja Chorosińskiego i dr Bartosza Jakubczaka, następnie w klasie organów prof. Jana Bokszczanina. W latach2016-2017 studiował w Królewskim Konserwatorium w Antwerpiiw klasie organów, fisharmonii i kameralistyki prof. Jorisa Verdin. Swoje umiejętności doskonalił na kursach mistrzowskich prowadzonych przez profesorów: Jane Parker Smith, Thomasa Trottera (Anglia), Raula Prieto Ramireza (Hiszpania), Ulricha Walthera (Niemcy), Konstantina Volostnova, Alexeya Schmitova (Rosja), Petera van Dijk (Holandia), Maurizio Maffezzoli, Lorenza Ghielmiego (Włochy), Kevina Bowyer’a (Szkocja) i Gary’ego Verkade (Szwecja).
Od 2014 roku sprawuje funkcję Prezesa Fundacji Sono Organi. Jest ponadto dyrektorem artystycznym „Świętokrzyskich Koncertów Muzyki Organowej i Kameralnej” w Lublinie. W latach 2018-2021 prowadził zajęcia z fisharmonii oraz kameralistyki organowej w Filii Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku. W swoich zbiorach posiada cztery cenne fisharmonie: amerykańską firmy „Estey” z Brattleboro w stanie Vermont z lat 20-tych XX wieku, francuskiej firmy „Alexandre” z 1862 roku, niemieckiej firmy „J&P Schiedmayer” z 1873 roku, oraz najcenniejszą paryskiej firmy Mustel z roku 1904. W 2018 roku wspólnie z pianistą Tomaszem Jeleniewskim stworzył pierwszy w Polsce duet w składzie fisharmonia, fortepian o nazwie „Duet na 149 klawiszy”. Prowadzi czynną działalność koncertową w kraju i za granicą (Hiszpania, Niemcy, Włochy, Belgia, Litwa, Ukraina).
Od 2014 roku sprawuje funkcję Prezesa Fundacji Sono Organi. Jest ponadto dyrektorem artystycznym „Świętokrzyskich Koncertów Muzyki Organowej i Kameralnej” w Lublinie. W latach 2018-2021 prowadził zajęcia z fisharmonii oraz kameralistyki organowej w Filii Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Białymstoku. W swoich zbiorach posiada cztery cenne fisharmonie: amerykańską firmy „Estey” z Brattleboro w stanie Vermont z lat 20-tych XX wieku, francuskiej firmy „Alexandre” z 1862 roku, niemieckiej firmy „J&P Schiedmayer” z 1873 roku, oraz najcenniejszą paryskiej firmy Mustel z roku 1904. W 2018 roku wspólnie z pianistą Tomaszem Jeleniewskim stworzył pierwszy w Polsce duet w składzie fisharmonia, fortepian o nazwie „Duet na 149 klawiszy”. Prowadzi czynną działalność koncertową w kraju i za granicą (Hiszpania, Niemcy, Włochy, Belgia, Litwa, Ukraina).
Program:
Wojciech Kopyciński – puzon
Michał Kopyciński – organy
Michał Kopyciński – organy
Felix Borowski – I Sonata /organy/
1 Allegro ma non troppo
2 Andante
3 Allegro con fuoco
Georg Friedrich Haendel – „Lascia qui pianga” /puzon, organy/
2 Andante
3 Allegro con fuoco
Georg Friedrich Haendel – „Lascia qui pianga” /puzon, organy/
Cesar Franck – Panis angelicus /puzon, organy/
Johann Sebastian Bach – „Nun komm der Heiden Heiland” BWV 659/organy/
Gabriel Faure – „Apres un reve” /puzon, organy/
Felix Borowski – „Priere” /organy/
Benedetto Marcello – Sonata F-dur cz. 1 Largo, cz. 2 Allegro /puzon, organy/
Kierownictwo Artystyczne i prowadzenie koncertów: Maria Terlecka
ECK, opr. tom
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez