Nie dajcie się na to nabrać! Jeden już stracił 94 tys. zł!
2024-06-28 10:20:20(ost. akt: 2024-06-28 10:21:16)
W powiecie ełckim mężczyzna stracił 94 tys. złotych. To niestety kolejny przypadek oszustwa metodą „na pracownika banku”. Publikujemy tą informację ku przestrodze! Prosimy przekazywać ją swojej rodzinie i znajomym, żeby jak najwięcej osób miało świadomość schematów działania oszustów.
Jak wygląda takie oszustwo?
Rozmowa prowadzona jest w taki sposób i przy takim doborze branżowego słownictwa, że faktycznie wygląda jak prowadzona przez bankowca.
Do mieszkańca powiatu ełckiego zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku z wydziału bezpieczeństwa.
Przekonywała mężczyznę, że doszło do wycieku danych z jego konta. To była skomplikowana historia. Puenta jednak była taka, że poleciła mężczyźnie wypłacenie pieniędzy i nakłoniła go do zaciągnięcia kredytu, co miało zagwarantować bezpieczeństwo jego finansów. Następnie poleciła mu, aby wypłacił wszystkie pieniądze i jak najszybciej wpłacił je do wpłatomatu z wykorzystaniem kodu BLIK. Wmówiła także mu, że pracownicy jego banku są nieuczciwi.
Dopiero po pewnym czasie mężczyzna zorientował się, że coś jest nie tak i w rzeczywistości przekazał pieniądze oszustom.
Cyberprzestępcy są mistrzami manipulacji, dlatego każdy telefon z prośbą o przekazanie jakichś pieniędzy, danych osobowych, kodów logowania do rachunku powinien wzbudzić naszą czujność i zachowanie szczególnej ostrożności.
KPP Ełk
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez