Jeszcze szybciej do Warszawy. I to już we wrześniu!

2024-06-20 10:56:22(ost. akt: 2024-06-20 11:09:30)

Autor zdjęcia: GDDKiA/Krzysztof Nalewajko

Połączyliśmy oba brzegi Narwi mostem o długości ponad 1 200 metrów. Teraz ruszyło betonowanie połączenia segmentów nawisowych obiektu na budowanej obwodnicy Łomży w ciągu drogi ekspresowej S61 — informują drogowcy z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Do końca września planowane jest udostępnienie kierowcom zachodniej jezdni obwodnicy Łomży. A to oznacza, że z Łomży zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy i wszyscy podróżni jadący z Mazur do Warszawy nie będą już musieli przejeżdżać przez Łomżę. A to z kolei oznacza zaoszczędzenie co najmniej kilkunastu minut.


Dwujezdniowa przeprawa umożliwi bezkolizyjne przeprowadzenie drogi ekspresowej S61 nad doliną Narwi i samą rzeką. Będzie też pełnił funkcję przejścia dla zwierząt, a pod obiektem znajdą się również cztery drogi wewnętrzne gminy Piątnica oraz przejazd gospodarczy na wale przeciwpowodziowym.

Obie nitki mostu będą miały po 22 przęsła na 21 podporach pośrednich oraz dwóch przyczółkach.

Przypomnijmy, w maju 2022 roku podpisano umowę z wykonawcą i przekazano plac budowy, a dziś zaawansowanie robót przekracza 61 proc.

Cały odcinek S61 od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej ma być gotowy w połowie 2025 roku. Wartość umowy z wykonawcą inwestycji przekracza 713 mln zł.

GDDKiA, opr. tom



2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5