Raport o stanie gminy gotowy - teraz czas na konsultacje
2024-05-31 10:30:57(ost. akt: 2024-05-31 11:48:58)
Jest już „Raport o stanie Gminy Ełk za rok 2023” - wójt przedstawił dokument Radzie Gminy. Raport jest podsumowaniem działalności wójta w roku poprzednim i obejmuje realizację programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu. Zebrane informacje opisują stan Gminy Ełk pod względem gospodarki, środowiska, przestrzeni, społeczeństwa oraz zarządzania.
– Raport, podobnie jak tego typu dokumenty z poprzednich lat, nie jest oceną działalności samorządu Gminy Ełk, ale jest swego rodzaju portretem samorządu za dany rok – mówi Tomasz Osewski, Wójt Gminy Ełk. – Rok 2023 był udany. Tempo i zakres zmian zachodzących w naszej gminie jest coraz większe. Realizowaliśmy mnóstwo zadań, zwłaszcza inwestycyjnych, projektów społecznych, edukacyjnych, działaliśmy we wszystkich sektorach życia. I pomimo trudnych czasów, które przyszły po pandemii koronawirusa i wojnie na Ukrainie nie zrezygnowaliśmy z ambitnych planów. Wciąż modernizowaliśmy budynki oraz przestrzeń publiczną. Od pierwszej mojej kadencji na stanowisku wójta, remontujemy stare i budujemy nowe drogi, rozbudowujemy sieci wodno-kanalizacyjnej. Dużo dobrego działo i dzieje się także w sferze społecznej, dbamy o osoby w trudnej sytuacji życiowej. Mnóstwo wydarzyło się w dziale oświaty. Unowocześniamy i modernizujemy szkoły gminne, uczniowie podróżują oraz rozwijają swoje zainteresowania podczas dodatkowych zajęć edukacyjnych.
Zdaniem Wójta Tomasz Osewskiego, realizacja ambitnych planów i projektów nie byłaby możliwa bez wsparcia życzliwych nam przedstawicieli władz różnego szczebla, począwszy od najwyższych władz państwowych, ministrów, parlamentarzystów, po samorządowców z województwa, powiatu, a także bez współpracy m.in. z radnymi Gminy Ełk, sołtysami, druhami z Ochotniczych Straży Pożarnych, pracownikami Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych gminy.
W debacie nad „Raportem o stanie Gminy Ełk za rok 2023” mogą wziąć udział radni oraz mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie zobowiązany jest złożyć pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób. Zgodnie z ust. 8 art. 28 aa ustawy o samorządzie gminnym „Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez przewodniczącego rady zgłoszenia”.
Sesja, na której zostanie przedstawiony raport o stanie Gminy Ełk została zaplanowana na 14 czerwca 2024 r. Zgłoszenia będą przyjmowane do 13 czerwca, godz. 15.15 w Urzędzie Gminy Ełk przy ul. T. Kościuszki 28A, w pokoju nr 03 (parter). Formularz zgłoszenia do debaty dostępny poniżej, można go także pobrać w Urzędzie Gminy Ełk.
mat. Gmina Ełk; opr. mac.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez