Most nad Narwią przybliży nas do Warszawy

2024-02-22 08:35:21(ost. akt: 2024-02-22 09:25:53)

Autor zdjęcia: Krzysztof Nalewajko/GDDKiA

Zaawansowanie prac przy budowie odcinka trasy Via Baltica na obwodnicy Łomży przekroczyło już 50%
Droga ekspresowa S61 docelowo będzie miała około 220 km. Przebiega przez trzy województwa – mazowieckie (19,5 km), podlaskie (ok. 134,3 km) i warmińsko-mazurskie (66,4 km).

Trwają jeszcze prace przy budowie ostatniego w województwie podlaskim odcinka S61 – od węzła Łomża Zachód do węzła Kolno (12,9 km). To obwodnica Łomży.

Z powodu występujących corocznie rozlewisk budowany most ma ponad 1 200 metrów długości i powstaje nad całą doliną zalewową rzeki, a nie tylko nad Narwią.

Wykonawca ma za zadanie udostępnić ją do ruchu – na zasadzie przejezdności jednej jezdni – w połowie 2024 roku co pozwoli na ruch samochodów ciężarowych po S61 do granicy z Litwą. Czy tak się stanie? Czy to realny termin? Nie brakuje głosów, że jednak możemy spodziewać się opóźnień.

Według pierwotnych założeń w połowie 2025 r. obwodnica Łomży na całej długości będzie w standardzie dwujezdniowej drogi ekspresowej.


Przypomnijmy, wybudowane zostaną trzy węzły drogowe: Łomża Zachód, Nowogród i Łomża Północ oraz nowy, 1200-metrowy most nad doliną Narwi. 

Inwestycja obejmuje też budowę dodatkowych jezdni, chodników, ciągów pieszo-rowerowych czy dróg rowerowych. Przewidziano także urządzenia ochrony środowiska: ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe, urządzenia oczyszczające, takie jak separatory oraz przejścia dla zwierząt.

W ramach zadania powstanie również nowy fragment jednojezdniowej DK64 na odcinku od węzła Łomża Północ do Elżbiecina o długości prawie 7 km. Odcinek DK64 będzie miał jedną jezdnię, a skrzyżowania w postaci rond zbudowane zostaną w rejonie miejscowości Marianowo (z istniejącą DK61) oraz w rejonie miejscowości Elżbiecin (z istniejącą DK64).

Wartość inwestycji to ponad 713 mln zł.

GDDKiA, tom

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5