Budynek po PKS zostanie zrewitalizowany
2024-01-24 10:24:24(ost. akt: 2024-01-24 10:25:55)
We wtorek gmina Ełk podpisała akt notarialny, na podstawie którego nowym właścicielem terenu po PKS stała się Gmina Ełk. W zamierzeniach teren będzie służył Zakładowi Usług Gminnych.
Budynek zostanie zrewitalizowany w ramach środków pozyskanych z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. jego wartość to ok. 8,47 mln zł, z czego 7,2 mln zł to rządowe dofinansowanie.
Projekt zakłada rewitalizację zdegradowanego budynku warsztatowo-biurowego, który stanowił dawną siedzibę PKS w Ełku. Ostatecznie ten budynek, razem z otaczającym terenem, będzie służyć gminnemu samorządowi do realizacji zadań związanych z gospodarką komunalną, takimi jak obsługa wodno-kanalizacyjna, zagospodarowanie odpadów oraz utrzymanie dróg.
— Ta rewitalizacja przyczyni się do odnowienia obszarów zdegradowanych i przywrócenia im życia — wyjaśnia wójt Tomasz Osewski. — Ponadto umożliwi utworzenie centralnej bazy dla sprzętu używanego w utrzymaniu infrastruktury technicznej gminy, a także umożliwi lokalnym mieszkańcom korzystanie z punktu obsługi w zakresie gospodarki komunalnej. Budynek będzie również służyć jako siedziba ekip remontowo-budowlanych odpowiedzialnych za utrzymanie infrastruktury technicznej gminy.
UG Ełk, tom
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez