Z końcem roku powrócą pociągi
2019-05-06 11:54:00(ost. akt: 2019-05-06 11:55:32)
Trwają prace modernizacyjne na ostatnim odcinku linii kolejowej Olsztynek - Nidzica. Na trasie Nidzica - Działdowo stanęły natomiast nowe słupy sieci trakcyjnej. Na tej trasie pociągiem pojedziemy prawdopodobnie w grudniu br.
Miesiąc temu na ostatni odcinek modernizowanej linii kolejowej Działdowo - Olsztyn wyjechała specjalna maszyna PUN, która wymienia tory na trasie Olsztynek - Nidzica. Trwa modernizacja 7 stacji i przystanków. Natomiast od Nidzicy do Działdowa wykonawca przy nowych torach ustawił już nowe słupy sieci trakcyjnej.
— Specjalna maszyna PUN, która zabiera stare odcinki toru i na ich miejsce montuje nowe, rozpoczęła z końcem marca pracę na ostatnim odcinku linii kolejowej: Olsztynek – Nidzica. Wymienione zostaną tory na odcinku ok. 28 kilometrów. Maszyna rozpoczęła pracę od przystanku Waplewo w kierunku Olsztynka. Są już wszystkie słupy trakcyjne przy nowych torach pomiędzy Nidzicą a Działdowem. Wykonawca zamontował ich ok. 400. Na słupach rozwieszona zostanie sieć trakcyjna. Nowe elementy zapewnią jazdę na tym odcinku z wyższą prędkością — wyjaśnia Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Na linii kolejowej między Olsztynem a Działdowem położono już łącznie ok. 55 km nowego toru. — Użyto dotychczas 100 tys. podkładów i ponad 100 kilometrów szyn. Nowy tor jest na 30 km pomiędzy Olsztynem a Olsztynkiem oraz 25 km na odcinku Działdowo – Nidzica. Zaawansowane prace trwają także na przystankach i stacji Olsztynek oraz Nidzica. W Waplewie i Zakrzowie Sarnowie widać konstrukcje pierwszych nowych peronów, które po modernizacji zapewnią podróżnym oczekiwany standard obsługi. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na peronach zamontowane zostaną ławki, wiaty, gabloty informacyjne i funkcjonalne oświetlenie — podkreśla Martyn Janduła.
Na odcinku Działdowo - Olsztyn prędkość pociągów podniesiona ma zostać do 120 km/h. Wyjątek stanowić ma odcinek od Nidzicy do Działdowa, gdzie prędkość wzrośnie do 140 km/h. Efektem tych działań będzie skrócenie przejazdu na linii kolejowej nr 216 z 1 godziny i 17 minut do 1 godziny i 1 minuty, czyli co najmniej o kwadrans. Poprawi się również komfort obsługi pasażerów na 12 przystankach i stacjach m.in. w Nidzicy, Olsztynku, Gągławkach, Dobrzyniu i Olsztynie Zachodnim. PLK zainstalują na nich wiaty, ławki, tablice informacyjne i funkcjonalne oświetlenie. Wszyscy pasażerowie, również osoby o ograniczonej mobilności, m.in. dzięki pochylniom będą wygodnie korzystać z dostępu do pociągów. Na przystankach przewidziane zostały także stojaki rowerowe. Koszt inwestycji to 260 mln zł.
Na trasie Nidzica - Działdowo nadal kursuje komunikacja zastępcza. Jak zapewnia Martyn Janduła, taki stan rzeczy ma ulec zmianie w grudniu br, kiedy to nastąpi roczna zmiana rozkładu jazdy. Wtedy też na zmodernizowanym odcinku znowu zaczną kursować pociągi.
Inwestycja Działdowo – Olsztyn w liczbach:
2 nowe przystanki Olsztyn Dajtki, Olsztyn Śródmieście
12 przebudowanych przystanków i stacji m.in. Olsztynek, Nidzica, Stawiguda, Olsztyn Zachodni
42 przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe
31 nowych rozjazdów
400 nowych słupów trakcyjnych
83 km torów
12 przebudowanych przystanków i stacji m.in. Olsztynek, Nidzica, Stawiguda, Olsztyn Zachodni
42 przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe
31 nowych rozjazdów
400 nowych słupów trakcyjnych
83 km torów
mj, zl
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez