51-latek stracił 288 tys. zł! Dał się nabrać „pracownikowi banku"
2025-10-01 10:59:48(ost. akt: 2025-10-01 11:09:56)
Mieszkaniec powiatu działdowskiego padł ofiarą perfidnego oszustwa telefonicznego. Rzekomy bankowiec przekonał go, że bierze udział w „tajnej akcji” mającej wykryć nieuczciwych pracowników banku. Zaciągnął pożyczki i przekazał przestępcom prawie 289 tys. zł.
Policja z powiatu działdowskiego prowadzi sprawę oszustwa, którego ofiarą padł 51-letni mieszkaniec regionu. Do mężczyzny zadzwonił oszust podający się za pracownika banku.
Rzekomy konsultant poinformował, że prowadzone są działania mające wykryć nieuczciwych pracowników banku. Aby „pomóc” w akcji, 51-latek miał zaciągnąć kilka pożyczek w różnych instytucjach finansowych, a następnie przekazać pieniądze wskazanym osobom oraz przelewać je na podane konta.
W krótkim czasie stracił 288 800 zł.
Policja ostrzega: prawdziwy pracownik banku nigdy nie prosi o zaciągnięcie pożyczki, podanie danych logowania, instalację dodatkowych aplikacji czy przekazanie gotówki. Jeśli ktoś dzwoni z taką propozycją – to na pewno oszust.
Funkcjonariusze przypominają kilka zasad bezpieczeństwa:
* nie przekazuj pieniędzy obcym osobom,
* nie przesyłaj przelewów na konta wskazane przez nieznajomych,
* nie podawaj loginów i haseł do bankowości elektronicznej,
* nie przekazuj kodów BLIK ani danych kart,
* nie klikaj w linki przesyłane przez telefon lub mail.
* nie przesyłaj przelewów na konta wskazane przez nieznajomych,
* nie podawaj loginów i haseł do bankowości elektronicznej,
* nie przekazuj kodów BLIK ani danych kart,
* nie klikaj w linki przesyłane przez telefon lub mail.
Każdą taką sytuację należy natychmiast zgłaszać policji.
kpp, red.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez