Bezpieczny senior w powiecie olsztyńskim
2019-03-27 10:34:44(ost. akt: 2019-03-27 10:52:53)
Nieuczciwe praktyki rynkowe stosowane wobec osób starszych, jak nie dać się okraść i oszukać oraz senior w ruchu drogowym – to główne tematy dzisiejszej debaty społecznej „Porozmawiajmy o bezpieczeństwie seniorów”, która odbyła się w sali sesyjnej Starostwa Powiatowego w Olsztynie. W spotkaniu uczestniczyli seniorzy z terenu miasta i powiatu olsztyńskiego.
– Bezpieczeństwo nasze i naszych bliskich – w domu i na ulicy – jest naturalną potrzebą każdego z nas. Zdarza się jednak, że uczciwość i ufność, zwłaszcza osób w wieku emerytalnym, są wykorzystywane. Dlatego warto o tym mówić i poznawać sposoby na radzenie sobie z nieuczciwością i innymi zagrożeniami. Sama mam babcię, która dziś ma ponad 90 lat i była uczestniczką próby wyłudzenia pieniędzy metodą „na wnuczka”, ale na szczęście wykazała się czujnością powiadamiając o wszystkim Policję – mówiła podczas spotkania wicestarosta olsztyński Joanna Michalska.
Narzędzia komunikowania się społeczeństwa z policją przedstawił asp. Rafał Prokopczyk, rzecznik prasowy KMP w Olsztynie. – Dzięki aplikacji Krajowa Mapa Zagrożeń Bezpieczeństwa możemy nie tylko np. sprawdzić, gdzie spożywany jest alkohol w miejscach publicznych w naszej okolicy, ale także sami dodawać opisy zagrożeń. Z kolei aplikacja Moja Komenda umożliwia sprawdzenie kto jest dzielnicowym w naszej dzielnicy oraz dzięki mapie umożliwi znalezienie posterunku Policji, gdy znajdziemy się w nowym miejscu – powiedział.
– Jesteście Państwo grupą społeczną, co do której nieuczciwi sprzedawcy kierują przeróżne wyszukane techniki sprzedaży. Na tzw. bezpłatnych pokazach należy uważać i wystrzegać się zakupu produktów, które nie są warte swojej ceny, np. różnego rodzaju garnki czy pościele. Pamiętajmy także, że zawsze mamy prawo do reklamacji, a na odstąpienie od umowy mamy zawsze 14 dni – mówiła Jadwiga Urbańska, miejska rzecznik ds. konsumentów w Olsztynie.
Nie zabrakło także wielu pytań ze strony seniorów. Jeden z uczestników debaty miał wątpliwości kto odbierze słuchawkę po wykręceniu nr 112. – Wszystkie numery dzwoniących czy to na numer 997 czy na 112 przekierowywane są do dyspozytorów Centrum Powiadamiania Ratunkowego, aby operatorzy stamtąd mogli wezwać odpowiednie służby – powiedziała podkom. Mariola Plichta z wydziału prewencji KMP w Olsztynie.
Na koniec spotkania wszyscy uczestnicy otrzymali opaski odblaskowe, dzięki którym będą znacznie bardziej widzialni na drodze po zmierzchu.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez