Samorządy pogranicza Warmii i Mazur chcą poznać opinie mieszkańców i turystów
2023-03-23 10:00:00(ost. akt: 2023-03-22 09:44:16)
Stowarzyszenie Warmińsko-Mazurskich Samorządów Pogranicza przeprowadziło badanie tożsamości i wizerunku pogranicza polsko-rosyjskiego na Warmii i Mazurach. Do wyrażenia opinii zaproszono przedsiębiorców, młodzież z obszaru partnerstwa oraz turystów odwiedzających region, w tym powiatu węgorzewskiego.
Obecnie trwają prace nad opracowaniem strategii marki partnerstwa Stowarzyszenia Warmińsko- Mazurskich Samorządów Pogranicza spójnej z innymi dokumentami strategicznymi, które opracowano w ramach projektu „CWD Plus”.
- Dokument będzie katalogiem skutecznych i nowoczesnych metod oraz narzędzi marketingu terytorialnego, a także przewodnikiem kształtowania marki partnerstwa oraz inspiracją dla samorządów, mieszkańców oraz innych grup docelowych do realizacji działań promocyjnych i budowania pozytywnego wizerunku Partnerstwa - poinformowało starostwo w Węgorzewie.
Stowarzyszenie Warmińsko-Mazurskich Samorządów Pogranicza, w tym powiat węgorzewski i gmina Budry, zaprosiło przedsiębiorców, młodzież z obszaru partnerstwa oraz turystów odwiedzających region do wyrażenia swojej opinii. Przeprowadzone badania mają na celu określenie potrzeb wskazanych grup społecznych.
- Opinie przedsiębiorców pomogą określić potrzeby i działania promocyjne, wspierające rozwój gospodarczy obszaru. Stowarzyszenie chce wspierać lokalny biznes, promować ofertę i lokalne produkty oraz inwestycje zapewniające rozwój regionu. Ankieta skierowana była głównie do przedsiębiorstw działających na obszarze, gospodarstw rolnych, ekologicznych oraz rolników świadczących usługi agroturystyczne, turystyki wiejskiej wytwórców komercyjnego produktu lokalnego - czytamy na portalu samorządu powiatowego w Węgorzewie.
Ankieta dla młodzieży w wieku 17+ – zamieszkującą obszar partnerstwa samorządów pogranicza ma na celu wskazanie, czego brakuje młodzieży, co można zrobić lepiej i w jaki sposób promować region.Pozwoli to zaplanować rozwój oferty kulturalnej, edukacyjnej, sportowej i rekreacyjnej zgodnie z oczekiwaniami, a także ułatwi pozyskiwanie inwestorów i środków zewnętrznych dla regionu.
Natomiast, by oferta turystyczna była atrakcyjna i spełniała oczekiwania turystów odwiedzających region pogranicza, zebrano opinie turystów na temat oceny wizerunku turystycznego, atrakcji i ofert, które ich zdaniem są największymi atutami potencjału turystycznego obszaru pogranicza województwa warmińsko-mazurskiego
Renata Szczepanik
Renata Szczepanik
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez