Braniewo: Chciała sprzedać sukienkę, straciła ponad 4 tys. zł
2022-07-08 14:34:04(ost. akt: 2022-07-08 14:35:45)
Kolejna osoba pokrzywdzona działaniem przestępców. Tym razem chęć otrzymania pieniędzy za wystawiony do sprzedaży towar zakończyła się utratą ponad 4 tys. zł. Chrońmy swoje oszczędności i nie dajmy się zwieść oszustom !
W czwartek 7 lipca do braniewskich policjantów zgłosiła się pokrzywdzona, która na popularnym serwisie społecznościowym umieściła ogłoszenie. Kobieta chciała sprzedać sukienkę. Ze sprzedającą skontaktował się oszust, który przekonywał, że chce zapłacić za oferowany towar. Warunkiem otrzymania danej kwoty było kliknięcie w nadesłany link i zalogowanie się do bankowości elektronicznej. Nieświadoma przestępczego działania fałszywego kupującego, pokrzywdzona postąpiła tak, jak ją poinstruowano. W ten sposób nie tylko nie otrzymała zapłaty, ale i zasiliła konto oszusta kwotą ponad 4 tys. zł.
Nie korzystaj nigdy z linków, które przychodzą w wiadomościach. Wypełnienie formularza i jedno kliknięcie mogą kosztować Cię wszystkie oszczędności zgromadzone na koncie.
Policjanci ostrzegają i przypominają!
Nie korzystaj nigdy z linków, które przychodzą w wiadomościach. Wypełnienie formularza i jedno kliknięcie mogą kosztować Cię wszystkie oszczędności zgromadzone na koncie.
Co robić, by nie paść ofiarą oszustwa?
- Jeśli korzystasz z urządzeń z dostępem do Internetu, pilnuj swoich haseł dostępowych.
- Nigdy nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych do logowania oraz kodów jednorazowych.
- Nie wpisuj nigdzie numeru swojej karty i numeru kodu zabezpieczającego CVV.
- Pamiętaj, żeby weryfikować kto i co do nas pisze.
- Ignoruj wiadomości od obcych i nigdy nie otwieraj linków w nich zawartych.
- Zwrócić uwagę na poprzestawiane litery, dodatkowe kropki, błędy, czy brak polskich znaków.
- Za każdym razem wyloguj się z aplikacji po zakończeniu jej użytkowania. Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje;
- Jeśli masz jakieś wątpliwości dotyczące prawdziwości otrzymanej wiadomości, lepiej skontaktować się z infolinią firmy, która rzekomo wysłała nam wiadomość.
- Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.
- Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania.
- Kieruj się zdrowym rozsądkiem.
KPP Braniewo
- Nigdy nie udostępniaj swojego konta bankowego, danych do logowania oraz kodów jednorazowych.
- Nie wpisuj nigdzie numeru swojej karty i numeru kodu zabezpieczającego CVV.
- Pamiętaj, żeby weryfikować kto i co do nas pisze.
- Ignoruj wiadomości od obcych i nigdy nie otwieraj linków w nich zawartych.
- Zwrócić uwagę na poprzestawiane litery, dodatkowe kropki, błędy, czy brak polskich znaków.
- Za każdym razem wyloguj się z aplikacji po zakończeniu jej użytkowania. Pamiętaj, tylko posiadacz konta może się do niego logować i wykonywać transakcje;
- Jeśli masz jakieś wątpliwości dotyczące prawdziwości otrzymanej wiadomości, lepiej skontaktować się z infolinią firmy, która rzekomo wysłała nam wiadomość.
- Jeśli osoba podająca się za pracownika banku żąda zweryfikowania Twoich danych i danych konta lub zainstalowania jakiegokolwiek oprogramowania rozłącz się i zadzwoń do biura obsługi klienta Twojego banku.
- Jeśli „konsultant” proponuje Ci zainstalowanie oprogramowania typu Any Desk, możesz być pewien, że to oszustwo. Pracownik banku nie prosi o zainstalowanie tego typu oprogramowania.
- Kieruj się zdrowym rozsądkiem.
KPP Braniewo
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez