Urząd Miasta w Bartoszycach stawia na sport
2022-08-26 12:39:49(ost. akt: 2022-08-30 11:31:27)
SAMORZĄD \\\ W Urzędzie Miasta w Bartoszycach powstał nowy Wydział kultury i sportu. Pełną informację o zatrudnieniu. otrzymaliśmy po powtórnym pytaniu, a w sprawie kosztów wynagrodzenia skierowano nas na BIP urzędu oraz do... rozporządzania ministra finansów.
14 czerwca 2022 roku ogłoszono nabór na podinspektora w Wydziale Kultury, Sportu, Współpracy i Rozwoju w Urzędzie Miasta w Bartoszycach. W postępowaniu wygrał Grzegorz Kwakszys, wieloletni dziennikarz, a przez dwa lata redaktor naczelny „Gońca Bartoszyckiego".
Grzegorz Kwakszys pisał w swoim pożegnalnym felietonie: „Moim „królestwem" były zawsze ostatnie strony gazety. Poznawałem lokalny sport, uczyłem się go, by potem jak najlepiej przedstawić go czytelnikom. Byłem świadkiem wielu sukcesów naszych sportowców; przeżywałem je razem z nimi, by potem namiastkę tej radości starać się umieścić na łamach. Miałem okazję współpracować ze znakomitymi zawodnikami i trenerami.”
Sport i kultura w nowym wydziale
Teraz zamiłowanie do sportu ma swoją kontynuację. Na stronie bartoszyckiego magistratu 4 sierpnia opublikowany został nowy regulamin oraz struktura Urzędu Miasta w Bartoszycach. Wstępna analiza zakresu zadań pozwala na stwierdzenie, że nowy Wydział kultury i sportu przejmie część zadań, które dotychczas realizował Wydział kultury, sportu, współpracy i rozwoju. Pojawił się również nowy urzędnik oraz nowe stanowisko kierownicze.
Dotychczas w Urzędzie Miasta funkcjonował Wydział kultury, sportu, współpracy i rozwoju (KSW), bezpośrednio podległy burmistrzowi Piotrowi Petrykowskiemu. Pracowało w nim dziewięcioro urzędników: kierownik Marta Szuter oraz Szymon Siarkowski, Rafał Krześcijański, Tomasz Pisarski, Elżbieta Boiwka, Magdalena Bill, Katarzyna Małolepsza, Justyna Niksa i Iwona Wojnicz.
Teraz część działań przejmie nowy wydział, a zatrudnienie w obu zwiększyło się do 10 urzędników, powstało też nowe stanowisko kierownicze.
— W Wydziale kultury i sportu (KS) pracuje czterech urzędników: Szymon Siarkowski (awans na stanowisko kierownicze) oraz Rafał Krześcijański, Tomasz Pisarski i Grzegorz Kwakszys. Nowy wydział podlega bezpośrednio burmistrzowi Piotrowi Petrykowskiemu.
— W Wydziale spraw społecznych, współpracy i rozwoju (SWR) pracuje sześciu urzędników: Marta Szuter (dotychczas kierowała Wydziałem kultury, sportu, współpracy i rozwoju) oraz Katarzyna Małolepsza, Teresa Adamczyk, Elżbieta Boiwka, Justyna Niksa i Iwona Wojnicz. Wydział podlega zastępcy burmistrza Krzysztofowi Hećmanowi.
— W Wydziale kultury i sportu (KS) pracuje czterech urzędników: Szymon Siarkowski (awans na stanowisko kierownicze) oraz Rafał Krześcijański, Tomasz Pisarski i Grzegorz Kwakszys. Nowy wydział podlega bezpośrednio burmistrzowi Piotrowi Petrykowskiemu.
— W Wydziale spraw społecznych, współpracy i rozwoju (SWR) pracuje sześciu urzędników: Marta Szuter (dotychczas kierowała Wydziałem kultury, sportu, współpracy i rozwoju) oraz Katarzyna Małolepsza, Teresa Adamczyk, Elżbieta Boiwka, Justyna Niksa i Iwona Wojnicz. Wydział podlega zastępcy burmistrza Krzysztofowi Hećmanowi.
Dwa wydziały do współpracy z mediami
Zgodnie z nowym Regulaminem Organizacyjnym wzmocniono m.in. współpracę z mediami. Przygotowywanie odpowiedzi, protestów i sprostowań do mediów na pojawiające się informacje dotyczące pracy Urzędu przejmie Wydział Organizacyjno – Administracyjny (nadzór sekretarza miasta). Dotychczas zajmował się tym Wydział Kultury, Sportu, Współpracy i Rozwoju. Natomiast współpracę z mediami w zakresie bieżącej informacji i obsługi dziennikarzy będą teraz prowadzić dwa wydziały: Spraw Społecznych, Współpracy i Rozwoju (nadzór zastępcy burmistrza) oraz Kultury i Sportu (nadzór burmistrza). Dotychczas zajmował się tym Wydział Kultury, Sportu, Współpracy i Rozwoju.
Prowadzenie i aktualizowanie tematycznej strony internetowej w zakresie spraw wydziału, dokumentowanie wydarzeń również będą prowadzić dwa wydziały: Spraw Społecznych, Współpracy i Rozwoju oraz Kultury i Sportu. Dotychczas zajmował się tym Wydział Kultury, Sportu, Współpracy i Rozwoju.
11 sierpnia 2022 r. wysłaliśmy do Urzędu Miasta w Bartoszycach wniosek o udzielenie informacji na temat liczby osób i etatów oraz budżet na wynagrodzenia osób zatrudnionych na etacie, jak i na umowach cywilnoprawnych w okresie od 2014 do grudnia 2021 roku oraz stan 12 sierpnia 2022 roku. Pełnej informacji o stanie zatrudnienia udzielono nam dopiero po ponownym wezwaniu.
Kiedy po wygranych wyborach w 2014 rok burmistrz Piotr Petrykowski rozpoczął swoje urzędowanie, w urzędzie zatrudniano 90 osób, pracujących łącznie na 89. etatach. W grudniu 2021 roku liczby te uległy zmniejszeniu do 87 osób oraz 85,75 etatów. 12 sierpnia b.r. w urzędzie pracowało 85 osób na 84 etatach. Oznacza to, że od początku objęcia funkcji burmistrza przez Piotra Petrykowskiego zmniejszono zatrudnienie w urzędzie.
Koszt wynagrodzeń? Proszę sprawdzić w sprawozdaniach i rozporządzeniu
Niestety, nie otrzymaliśmy odpowiedzi na pytania o koszty zatrudnienia. Urząd Miasta w Bartoszycach odesłał nad do zamieszczonych na stronie BIP Urzędu kwartalnych (nie obejmujących sierpnia 2022) sprawozdań finansowych, w których zamieszczone są wyłącznie klasyfikacje budżetowe.
W celu ich „rozszyfrowania” skierowano nas do Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 15 lipca 2022 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych.
Dariusz Dopierała
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez