Nowy sezon, nowe wyzwania.

2021-02-22 07:55:26(ost. akt: 2021-02-22 08:03:53)

Autor zdjęcia: nadesłane przez Adama Biniędę

Ostatnie tygodnie przyniosły duże zmiany u głogowsko – bartoszyckiej załogi rajdowej Jacka Michalskiego i Adama Biniędy.
Jeszcze niedawno wydawało się, że załoga pojawi się na trasach Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w aucie R2 Peugeot 208. Ostatnie dni przyniosły jednak ogromną niespodziankę i tak samo duże zaskoczenie. Jacek Michalski i Adam Binięda zostali członkami zespołu Subaru Historic Rally Team, i będą reprezentować ich barwy na trasach rajdowych.Ich autem będzie kultowe Subaru Impreza GC8, a więc auto wzorowane na Subaru Impreza którym kiedyś jeździła legenda rajdów, słynny Colin McRae.

Jazda w zespole Subaru to spełnienie moich marzeń - powiedział Jacek Michalski. - Początkowo nasze plany zakładały starty w Peugeocie 208 R2 ze stajni Janka Chmielewskiego, którego zaangażowanie zrobiło na mnie duże wrażenie podczas zeszłorocznego Rajdu Świdnickiego. Pojawiła się jednak szansa na dołączenie do zespołu SHRT, którą można porównać do wygrania losu na loterii.
- Jeśli chodzi o plany na ten nasz debiutancki sezon to chcemy przede wszystkim nauczyć się nowego samochodu, przyzwyczaić do czteronapędowego auta - dodał. - Oczywiście nie zamierzamy cały rok się uczyć. Chcemy osiągnąć jak najwięcej i jeśli będzie to możliwe, jeśli nasze umiejętności nam na to pozwolą, to włączyć się do walki o wygraną w klasie i pościgać się z konkurencją. Mamy zaplanowane testy torowe, a następnie treningowy start w Rally Masters. Priorytetem są jednak Mistrzostwa Polski, a sezon chcielibyśmy zakończyć w Niemczech, na moim ulubionym Rajdzie Lausitz.

Obrazek w tresci

- Nadchodzący sezon zapowiada się bardzo ciekawie. Dołączenie do zespołu Subaru Historic Rally Team to duże wyróżnienie, obaj z Jackiem jesteśmy tym faktem podekscytowani - powiedział Adam Binięda. - Wszystko będzie dla nas w tym roku nowe, więc ostrożnie stawiamy sobie cele. Ważne będzie dojeżdżanie do mety i zbieranie doświadczenia, ale myślę, że z każdym kolejnym rajdem będziemy zwiększać swoje tempo. Dużym plusem dla nas, jako zawodników, jest poziom przygotowania samochodu przez zespół MTS Subaru. Wiemy, że nie musimy się o nic martwić i możemy skoncentrować się tylko i wyłącznie na jeździe, co jest naprawdę komfortowe. Jeśli chodzi o stricte moje starty, to oprócz RSMP u boku Jacka będę kontynuował także starty w rajdach terenowych, w zespołu Hołowczyc Racing, w pucharze Dacii Duster. Na szczęście kalendarz jest tak ułożony, że oba te cykle ze sobą nie kolidują, więc bez problemu połączę starty w RSMP i RMPST.

Tegoroczny kalendarz Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski obejmuje 7 rund. Początek sezonu otworzy pod koniec kwietnia Rajd Świdnicki, a zakończy w październiku Rajd Koszyc na Słowacji. Nie będzie to jedyna runda przeprowadzona poza granicami kraju. Drugą zagraniczną rundą będzie Rally Żemajtija, szutrowy rajd rozgrywany na litewskich oesach. Tuż po nim na zawodników czeka najtrudniejszy rajd sezonu, Rajd Polski będący także rundą mistrzostw Europy

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5