Łotysze wygrali w Mikołajkach
2025-06-16 16:16:39(ost. akt: 2025-06-16 16:17:26)
SPORTY MOTOROWE\\\ Martiņs Sesks i Renars Francis (Skoda Fabia RS Rally2) odnieśli zdecydowane zwycięstwo w ORLEN OIL 81. Rajdzie Polski, powtarzając swój triumf z 2023 roku.
Łotysze zdominowali rywali, wygrywając dziewięć z 14 odcinków specjalnych. Na mecie uzyskali 1.06,3 sekundy przewagi nad Mikołajem Marczykiem i Szymonem Gospodarczykiem (Skoda Fabia RS Rally2). Polska załoga nie tylko sięgnęła po drugie miejsce przed własną publicznością, ale również objęła prowadzenie w klasyfikacji generalnej ERC po czterech rundach. Obecnie ma na koncie 81 punktów – o 16 więcej niż najbliższy rywal Mads Østberg. Trzecią pozycję zajęli Jon Armstrong i Shane Byrne (Ford Fiesta Rally2), którzy zanotowali najlepszy występ w sezonie, tracąc 1.15,8 s do zwycięzców.
81. edycja Rajdu Polski, której gospodarzem tradycyjnie były Mikołajki, stanowiła czwartą i ostatnią w sezonie szutrową rundę mistrzostw Europy (FIA ERC). Drugi najstarszy rajd świata już po raz 54. włączono do kalendarza tego cyklu. Takiego stażu nie ma żaden inny rajd na świecie.
Z kolei dla uczestników Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski było to trzecie starcie w sezonie 2025 i jedyne rozgrywane na szutrowych odcinkach specjalnych. Łącznie do rywalizacji przystąpiło 70 załóg, w tym 63 zgłoszone w ramach FIA ERC. Stawka krajowego czempionatu liczyła 29 załóg, z czego 19 było uprawnionych do zdobywania punktów do klasyfikacji RSMP.
Aż 32 załogi przywiozły do Mikołajek samochody R5/Rally2, a więc najbardziej zaawansowane i najszybsze rajdówki dopuszczone do startów w rundach FIA ERC i RSMP. Samochodami z napędem na cztery koła dysponowało 47 z 70 zgłoszonych duetów.
Organizatorzy przygotowali trasę o łącznej długości 793,6 km, z czego 189,6 km stanowił łączny dystans 14 odcinków specjalnych.
W klasyfikacji RSMP komplet punktów zdobyli Marczyk i Gospodarczyk. Na drugim miejscu finiszowali Jakub Matulka i Damian Syty (Skoda Fabia RS Rally2, +2.25,9 s), a na najniższym stopniu podium stanęli Krzysztof Bubik z Adrianem Sadowskim (Skoda Fabia R5, +3.50,4 s). Niestety, z pustymi rękami do domu wrócili Grzegorz Grzyb i jego bartoszycki pilot Adam Binięda, którzy z rywalizacji wycofali się już po pierwszym sobotnim oesie, na którym zaliczyli dachowanie.
81. edycja Rajdu Polski, której gospodarzem tradycyjnie były Mikołajki, stanowiła czwartą i ostatnią w sezonie szutrową rundę mistrzostw Europy (FIA ERC). Drugi najstarszy rajd świata już po raz 54. włączono do kalendarza tego cyklu. Takiego stażu nie ma żaden inny rajd na świecie.
Z kolei dla uczestników Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski było to trzecie starcie w sezonie 2025 i jedyne rozgrywane na szutrowych odcinkach specjalnych. Łącznie do rywalizacji przystąpiło 70 załóg, w tym 63 zgłoszone w ramach FIA ERC. Stawka krajowego czempionatu liczyła 29 załóg, z czego 19 było uprawnionych do zdobywania punktów do klasyfikacji RSMP.
Aż 32 załogi przywiozły do Mikołajek samochody R5/Rally2, a więc najbardziej zaawansowane i najszybsze rajdówki dopuszczone do startów w rundach FIA ERC i RSMP. Samochodami z napędem na cztery koła dysponowało 47 z 70 zgłoszonych duetów.
Organizatorzy przygotowali trasę o łącznej długości 793,6 km, z czego 189,6 km stanowił łączny dystans 14 odcinków specjalnych.
W klasyfikacji RSMP komplet punktów zdobyli Marczyk i Gospodarczyk. Na drugim miejscu finiszowali Jakub Matulka i Damian Syty (Skoda Fabia RS Rally2, +2.25,9 s), a na najniższym stopniu podium stanęli Krzysztof Bubik z Adrianem Sadowskim (Skoda Fabia R5, +3.50,4 s). Niestety, z pustymi rękami do domu wrócili Grzegorz Grzyb i jego bartoszycki pilot Adam Binięda, którzy z rywalizacji wycofali się już po pierwszym sobotnim oesie, na którym zaliczyli dachowanie.
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez