Obie obwodnice Ostródy już oddane kierowcom. Ale prace jeszcze trwają

2017-12-22 20:31:41(ost. akt: 2017-12-22 20:40:30)
Można już jechać jednym pasem imponującego mostu w ciągu DK16

Można już jechać jednym pasem imponującego mostu w ciągu DK16

Autor zdjęcia: Karol Głębocki

Koło Ostródy otwarte zostały w piątek dwa, ok. 9-kilomertrowe fragmenty S7 i DK16. Pierwsza z nich omija Ostródę w kierunku północ-południe, zaś „szesnastka”, choć na razie tylko jedną nitką, w kierunku wschód – zachód.
Od piątku (22.12.) kierowcy mogą jechać niemal całą obwodnicą Ostródy w ciągu ekspresowej siódemki dwoma jezdniami. Brakujący fragment to tymczasowy objazd w miejscu budowy mostu łukowy MS4 nad kanałem Pauzeńskim. Na tym obiekcie trwają jeszcze prace – układana jest warstwa izolacji.

Niedokończone prace na moście MS4 to efekt upadłości firmy, która jako podwykonawca budowała ten obiekt. Generalny wykonawca przejął obowiązki swojego podwykonawcy i kontynuował budowę mostu, jednak zaburzenie harmonogramu spowodowane odejściem podwykonawcy oraz zła pogoda sprawiły, że nie udało się w zamierzonym czasie dokończyć prac na tym obiekcie. W rezultacie przez kilka najbliższych tygodni na wysokości mostu MS4 będzie obowiązywała dotychczasowa organizacja ruchu, czyli objazd drogami lokalnymi o długości ok. 1 km.

Dostępna dla ruchu jest też jedna jezdnia obwodnicy Ostródy w ciągu DK16.
- W związku z trudnymi warunkami atmosferycznymi niedokończone zostały prace na jednej nitce mostu, co spowodowało, że jezdnia pozostanie niedostępna do czasu zakończenia prac na obiekcie. Przewidujemy, że potrwa to do wiosny - informuje Karol Głębocki, rzecznik prasowy olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Obwodnica Ostródy w ciągu S7, od węzła Ostróda Północ do węzła Ostróda Połdnie, jest częścią inwestycji polegającej na udowie dwóch odcinków dróg o łącznej długości 18,4 km z czego 9,7 km w ciągu S7 i 8,7 km w ciągu DK 16. W ramach zadania wybudowano 9 wiaduktów drogowych, 5 mostów, 1 przejście dla pieszych pod drogą S7, przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny.

Na szczególną uwagę zasługuje najdłuższy na tym zadaniu obiekt mostowy w ciągu DK 16 o długości 677 m. Jest to obiekt typu extradosed, czteroprzęsłowy, o rozpiętości przęseł 132,5+206+206+132,5. Prowadzi drogę nr 16 nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga oraz prowadzi droga gminna. Obiekt będzie pełnił również funkcję przejścia dla zwierząt.

Drugim, co do wielkości mostem realizowanym w ramach tej inwestycji jest most nad Drwęcą i jej doliną, ul. Mazurską oraz linią kolejową. Ma on długość 561 m. Ciekawym obiektem jest również most łukowy nad Kanałem Pauzeńskim w ciągu S7 o długości 343 m. Podobną długość (340 m) ma most nad terenem bagiennym wzdłuż Jeziora Pauzeńskiego. 108 m długości ma z kolei most nad akwenem znajdującym się na terenie ogródków działkowych „Nenufar”.

Kończąca się inwestycja o wartości 1,3 mld zł polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstały dwa węzły drogowe - „Ostróda Północ” na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 i „Ostróda Południe” na skrzyżowaniu z DK 16. Wraz z budową odcinka S7 została zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy od skrzyżowania z DK 15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła „Ostróda Południe”. Obwodnica Ostródy ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Tak teraz prowadzi ruch wokół miasta




Źródło: Gazeta Olsztyńska

Komentarze (9) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. tewu #2403313 | 88.156.*.* 22 gru 2017 21:41

    Komentarz nisko oceniony. Kliknij aby przeczytać. naprawdę już się tego czytac nie da...ciagle tylko zla pogoda albo upadek firmy, albo badania archeologiczne...i kogo to obchodzi?...najpierw prace się slimacza, nic się nie dzieje...a później do "akcji" wkracza "zla pogoda"...i wtedy to już nikt nie ma szans

    1. Gruby #2403321 | 88.156.*.* 22 gru 2017 21:51

      Czy jest plan przeciągnięcia tej południowej obwodnicy Ostródy do drogi na Grudziądz ? Na razie widzę, że łączy się tylko z "15" na Toruń.

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (3)

      1. Toć to szok !!!! #2403353 | 83.6.*.* 22 gru 2017 22:28

        Ten z IP 88.156 tylko się odezwał i od razu został doceniony minusami. Tak trzymać. Brawo

        Ocena komentarza: poniżej poziomu (-6) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. heniek #2403426 | 95.160.*.* 23 gru 2017 07:08

          My mieszkańcy ul. Jagiełły będziemy wreszcie mieli 50% ciężarowego spokoju. Dziękujemy Mikołaju. Za cztery lata myślę, że znowu przyniesiesz nam pozostały spokój z drogi na Grudziądz. Miłych Świąt.

          Ocena komentarza: warty uwagi (15) odpowiedz na ten komentarz

        2. Mr Crowley #2403439 | 195.136.*.* 23 gru 2017 07:48

          Ale zaraz zaraz.. jaka to obwodnica ckagu drogj DK16 jak ona nie dochodzi do DK16 tylko do DK 15. Niech ktos mi wytlumaczy jaki jest sens dla osoby jadacej do Grudziadza aby wbijala sie na obwodnice zeby potem wracac sie do Ostrody 5 km zeby znow wrocic na Grudziadz. Ewnetualnir mozna pocisnac do Samplawy i tam na Ilawe.. ale pytam neszcze raz.. jaki sens. To nir mozna juz bylo pociagnac łacznika dalej od ronda za Morlinami do DK 16. Przeciez to moze 3 kilometry sa.. wszystko takie na odpier.... mata wsioki i cie cieszta.. czy ktos w tym kraju mysli??

          Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (6)

          Pokaż wszystkie komentarze (9)
          2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5