"Ta linia to przejazd turystyczny po Zatorzu". Mieszkańcy mają problem

2019-05-26 16:04:10(ost. akt: 2019-05-26 16:58:34)

Autor zdjęcia: an

Mieszkańcy Zielonej Górki i części Zatorza skarżą się na funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Ich zdaniem linii dojeżdżających na osiedla jest za mało, a do tego kursują one zbyt rzadko. Tymczasem osiedle szybko się rozrasta.
Na problem komunikacji miejskiej na osiedlu Zielona Górka zwrócił uwagę Piotr Klimas, przewodniczący rady osiedla, w naszym cyklu „Rozmowy przy trzepaku”. — Mieszkańcy nie są zadowoleni. Na osiedle przyjeżdżają autobusy jednej linii — 116, która oferuje przejazd „turystyczny” po Zatorzu, natomiast żeby szybko dojechać do centrum, to trzeba poczekać. Brakuje tu drugiej linii. Spór dotyczy także częstotliwości przejazdów — mieszkańcy chcieliby, żeby autobusy jeździły częściej, ale jest to nieopłacalne. Propozycje, żeby jeździły mniejsze autobusy, też nie przechodzą — odpowiedział nam Piotr Klimas na nasze pytanie dotyczące satysfakcji mieszkańców osiedla z dostępu do komunikacji miejskiej.

Jak się okazuje, problem jest szerszy i dotyczy również fragmentu innego osiedla. Chodzi o Zatorze, gdzie co prawda część osób mieszkająca w pobliżu ul. Limanowskiego nie ma większych problemów z dostępem do autobusów miejskich, to mieszkańcy ul. Marii Zientary-Malewskiej czy ul. Reymonta również narzekają na połączenia z innymi dzielnicami Olsztyna.

— Jest zdecydowanie za mało autobusów, przez co dojazd do dworca jest słaby. Są tutaj trzy autobusy na krzyż. Dlatego jest ciężko, zwłaszcza jeśli chcemy dojechać z Zatorza na Nagórki. To jest dramat, bo trzeba jechać przynajmniej dwoma autobusami — mówi nam jedna z kobiet, którą spotkaliśmy na Zatorzu.
— Połączenie jest kiepskie. Z Jarotami, z Nagórkami, nawet z Dworcową... — komentuje wyraźnie niezadowolona nasza kolejna rozmówczyni.

W sprawie problemu z komunikacją miejską w północno-wschodnich dzielnicach miasta rozmawialiśmy również z Michałem Koronowskim, rzecznikiem prasowym Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie. Jak przekonuje, do ZDZiT-u wnioski od mieszkańców Zielonej Górki dotyczące wzmocnienia obsługi komunikacyjnej wpływały przede wszystkim w 2016 roku, kiedy był wprowadzany nowy układ komunikacyjny w mieście.

— Nawet odbyło się wtedy spotkanie w tej sprawie rady osiedla z prezydentem Olsztyna. Sposób obsługi komunikacyjnej tego osiedla był także przedmiotem szczegółowych analiz i wynika z wytycznych zawartych w dokumencie „Nowy układ komunikacyjny dla miasta Olsztyna uwzględniający planowane trasy tramwajowe” — powiedział „Gazecie Olsztyńskiej” rzecznik drogowców.
I dodał: — Dla utrzymania jak najlepszej obsługi osiedla Zielona Górka w 2017 r. w miarę możliwości taborowych oraz posiadanych środków w budżecie zwiększono liczbę kursów linii 116 w zależności od dnia o kilka kursów.

Jedną z szans na wzmocnienie komunikacji miejskiej na Zatorzu i Zielonej Górce, które wskazuje przedstawiciel ZDZiT-u, jest uruchomienie komunikacji do Barczewa. — Od 1 czerwca 2019 roku uruchomiona zostanie linia 124, która będzie kursowała na trasie Dworzec Główny-Barczewo. Jej trasa będzie przebiegała między innymi przez os. Zielona Górka, kolejno na przystankach Zientary-Malewskiej, Poprzeczna, Jagiellońska, Limanowskiego, Partyzantów, Dworzec Główny — dodaje Michał Koronowski.

Przypomnijmy, że autobusy linii 124 będą kursowały od poniedziałku do soboty, w dni robocze realizując po 7 kursów w każdym kierunku, w dni robocze wolne od nauki szkolnej po 6 kursów, a w soboty po 3 kursy.

Warto dodać, że nie wskazuje to na to, żeby na wspomnianych osiedlach pojawiły się nowe przystanki, ponieważ Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu nie otrzymywał w tej sprawie zbyt wielu wniosków. — Poza przystankiem „Szewczenki”, który został uruchomiony w sierpniu 2018 roku (dla linii 108, 109, 112, 126, 131, 136) — powiedział Michał Koronowski. — Otrzymaliśmy też jeden wniosek o nowe przystanki w obrębie skrzyżowania Limanowskiego/Jagiellońska/Sybiraków, który ostatecznie został jednak odrzucony.

Kuch

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij

Komentarze (10) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Juj #2737950 | 31.0.*.* 26 maj 2019 21:47

    Zatorze było cudownie skomunikowane gdy przez remont wszystkie linie jechały po ulicy Reymonta. Niestety długo to nie trwało. 136 też zmieniło trasę. Stacji roweru miejskiego na Reymonta też nie będzie. Komunikacja z tramwajami też fatalna. O liniach nocnych to już nawet nie warto wspominać.

    Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz

  2. Xyz #2737943 | 83.5.*.* 26 maj 2019 21:36

    Miasto zawsze mialo gdzies te rejony miasta, nic dziwnego. Jaroty, tak, na kazdym rogu plac zabaw, silownie zewnetrzne,linie autobusowe co 5 min, tramwaj, zielona gorka zatorze, a po co to komu. Proponuje starowke, centrum i zatorze nazwac olsztyn stary, a jaroty i czesc nagorek nowy olsztyn. Bo jak widac mieszkaniec mieszkancowy nie rowny. Ps. Nie piszcie potem, ze zielona gorka jest malo aktywnym osiedlem, bo kazdy wniosek z tego osiedla o cokolwiek jest odrzucony. A czemu? Bo nie ma zrobionego tutaj planu zagosospodarowania przestrzennego i biedni urzednicy nie moga tu nic planowac. Moze niech ktos sie za to wkoncu wezmie

    Ocena komentarza: warty uwagi (12) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. kat #2737928 | 81.190.*.* 26 maj 2019 21:10

      Linia 124 dużo nie da, z połączeniem co 2-3 godziny.

      Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz

    2. Xxx #2738346 | 89.228.*.* 27 maj 2019 11:52

      Na zatorze to powinien jezdzic tramwaj. Poza tym, powinno sie poszerzyc wiadukt z pl. Bema i rozwiazanie na olsztynskie realia nierealne - poprowadzenie ul. Dworcowej w tunelu pod budynkiem dworca pkp na Zatorze. Albo przynajmniej zrobic tunel dla pieszych, zeby mozna bylo bezposrednio z ul. Zietary-M. dostac sie na dworzec. I reaktywacja na calej dlugosci ul. Kolejowej, tak zeby laczyla Wojska Polskiego z Zietary-M. pod owy tunel/przejscie do dworca.

      Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. D. #2738109 | 95.160.*.* 27 maj 2019 07:26

        107 to dopiero linia krajoznawcza 40-50 minut naokoło. Jak ludzie mają zrezygnować z samochodu? Kolejny Idiotyzm po powstaniu tramwajów. Won z nimi !

        Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        Pokaż wszystkie komentarze (10)
        2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5