Czytelnicy skarżą się na niedziałające biletomaty w Olsztynie. "Żeby kupić bilet, musiałam pojechać samochodem do centrum"

2018-04-04 07:00:00(ost. akt: 2018-04-03 15:11:10)
Zdjęcie jest ilustracją do treści

Zdjęcie jest ilustracją do treści

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Co kilka dni otrzymujemy od naszych czytelników informacje o niedziałających biletomatach w różnych częściach miasta. W poniedziałek (02.04) pani Marlena chciała na ulicach Kołobrzeskiej, Dworcowej oraz w pobliżu planetarium kupić potrzebny jej bilet, jednak wszystkie trzy biletomaty, z których chciała skorzystać, były nieczynne. Koniec końców po bilet musiała pojechać do czynnego biletomatu w centrum. Czy doszło do awarii? Sprawdziliśmy.
— Z okazji świąt wolne zrobiły sobie olsztyńskie biletomaty. Jutro pierwszy dzień pracy w nowym miesiącu, więc bilet wypadałoby kupić — pisze pani Marlena. —Udałam się więc do biletomatu na przystanku Kołobrzeska (na Dworcowej) a tam niespodzianka - biletomat "zawisł" komuś na komunikacie o błędzie wczytywania karty. Nie było więc szans na zakup biletów. Udałam się na Dworcową, a tam standardowo komunikat "Proszę czekać" i biletomat niesprawny. Finalnie musiałam wziąć samochód i pojechać do centrum, gdzie pod planetarium trafiłam na kolejny niesprawny biletomat (czarny ekran). Na szczęście pod Aurą udało mi się kupić bilet na kwiecień. Strasznie to przykre, gdyż trzeba mieć wyjątkowo dużo czasu i cierpliwości by skorzystać z tak propagowanej komunikacji miejskiej — dodaje.



O to, czy ta sytuacja była wynikiem większej awarii, zapytaliśmy w olsztyńskim Zarządzie Dróg, Zieleni i Transportu.

— Nie było awarii systemu operacyjnego biletomatów. Być może doszło do chwilowych utrudnień w ich pracy — wyjaśnia Paweł Pliszka, rzecznik ZDZiT. — Jedynie automat na przystanku „Planetarium” jest nieczynny dłużej, o czym informujemy na stronie internetowej ZDZiT. Wymieniany jest twardy dysk automatu — tłumaczy.

Jednocześnie wyjaśnia, że:

— Biletomaty są objęte gwarancją i jeżeli dochodzi do usterek urządzenia niewynikających z ich nieprawidłowego użytkowania, naprawa jest realizowana przez producenta (tak jest w przypadku automatu przy Planetarium). Gdy uszkodzenia następują w wyniku aktów wandalizmu, naprawa jest realizowana z pieniędzy z ubezpieczenia — mówi.

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij

Komentarze (41) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. yyy #2478182 | 88.156.*.* 5 kwi 2018 09:50

    tyle kasy wpierdoli.... w to cos i wiecznie problemy czy ktos za to beknie kiedykolwiek

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

  2. Nie działa na #2478014 | 77.114.*.* 5 kwi 2018 07:04

    Sikorskiego Wilczyńskiego często .

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  3. jarecki #2477802 | 176.221.*.* 4 kwi 2018 19:01

    Polecam moBILET. Miesięczny lub 30-to dniowy bez wychodzenia z domu.

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) odpowiedz na ten komentarz

  4. Jakub #2477755 | 4 kwi 2018 17:47

    Biletomaty działają jak cała reszta więc skąd te zdziwienie i o czym artykuł? Sensacją będzie jak GO opisze coś co działa bez zarzutu i bezawaryjnie. Znajdą w tym mieście taki temat/

    Ocena komentarza: warty uwagi (8) odpowiedz na ten komentarz

  5. sss #2477751 | 37.47.*.* 4 kwi 2018 17:44

    Dysk sprowadzają z Chin. Może za 3 miesiące będzie. I weź tu człowieku przesiądź się na komunikację. Już wolę swoim samochodem jeździć i mieć pewność, że dojadę na czas i nie dostanę mandatu bo ktoś zapomniał papieru do biletomatu włożyć.

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) odpowiedz na ten komentarz

Pokaż wszystkie komentarze (41)
2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5