Są pieniądze na przebudowę Partyzantów i Pieniężnego w Olsztynie
2016-12-08 11:54:21(ost. akt: 2016-12-08 18:38:01)
W środę prezydent Olsztyna podpisze umowę na przebudowę ulic Partyzantów i Pieniężnego z mostem św. Jakuba. Inwestycja będzie realizowana z tzw. programu ekomobilności miejskiej z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia. W spotkaniu w Warszawie weźmie też udział minister rozwoju Mateusz Morawiecki.
— Jesteśmy pierwszym miastem wojewódzkim, które skorzysta z działania „Zrównoważony transport miejski” — mówi prezydent Piotr Grzymowicz. Projekt obejmuje nie tylko przebudowę dwóch ważnych ulic w centrum, ale także budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego przy dworcach oraz chodników i ścieżek rowerowych wzdłuż Łyny, od ul. Tuwima do parku Centralnego, które są częścią Łynostrady.
Z tego samego projektu miasto kupi także dwa tramwaje, zostanie też rozbudowany system ITS. Koszt wszystkich przewidzianych w tym projekcie inwestycji to ponad 104 mln zł. Dofinansowanie unijne wynosi 85 proc., czyli nieco ponad 86,4 mln zł.
Partyzantów, przypomnijmy, będzie remontowana od skrzyżowania z ul. 1 Maja do ronda Bema (koszt prawie 25,4 mln zł). Przebudowana zostanie infrastruktura podziemna, ale ulica nie będzie poszerzana. Powstaną cztery pasy ruchu z obustronnymi buspasami na tych skrajnych, ścieżka rowerowa po stronie PCK, chodniki, miejsca postojowe, zjazdy do posesji, bezzatokowe przystanki autobusowe i zieleńce.
Z kolei Pieniężnego zostanie przebudowana od skrzyżowania z al. Piłsudskiego do ul. Szrajbera (koszt prawie 24,4 mln zł). Zachowana ma zostać dotychczasowa organizacja ruchu. Prace obejmą także wyburzenie starego i budowę nowego mostu św. Jakuba. Dzięki nowej ulicy i podwyższeniu mostu o 80 cm powstanie bezkolizyjne przejście pomiędzy parkiem Podzamcze a parkiem Centralnym.
Prace na obu ulicach mają się rozpocząć wiosną. Pieniężnego ma zostać ukończona na koniec 2017, Partyzantów na koniec 2018 roku.
mp
Komentarze (32) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez![FB](/i/icons/fb.png)
do Porazka #2135570 | 217.99.*.* 14 gru 2016 21:46
ta, w Krakowie jest znacznie lepiej jak i na śląsku
odpowiedz na ten komentarz
Porażka #2131485 | 94.254.*.* 9 gru 2016 17:26
Proponuję panu grzymowiczowi odwiedzić kraj cywilizowany, a konkretnie Norwegię, Oslo. A nie bujać w komunistycznej wyobraźni. Już poszły miliony na ścieżki rowerowe. Proponuję przejażdżki w godzinach szczytu i zmierzenie dawki toksyn jakie zafundował grzymowicz użytkownikom tych ścieżek.
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz
Robert #2131053 | 80.53.*.* 9 gru 2016 08:14
Obustronne buspasy ?? Czy ktoś z Ratusza może się przejść i zobaczyć skrzyżowanie 1 Maja z Partyzantów ?? Korek po 15 sięga czasami do skrzyżowania z Kajki. I jak będzie autobus zjeżdżał w 1 Maja ?? Kolejny pojazd uprzywilejowany ?? Może lepiej i taniej będzie postawić tablice zakaz ruchu samochodowego i nakaz jazdy MPK. O wyjeździe z Zatorza samochodem będzie można tylko pomarzyć.
Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz
gnom #2130997 | 95.160.*.* 9 gru 2016 00:20
o ja pieprzę to trzeba bizneś zwijać z partyzantów ...
Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)
ITS #2130818 | 95.160.*.* 8 gru 2016 21:07
ITS korkuje miasto, to go jeszcze rozbudować?????? Jakim trzeba być ograniczonym... Przykłady debilnie ustawionej sygnalizacji też można mnożyć. Może by tak ktoś sprawdził kto w Sprincie pracuje? Taka zagadka
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz