Tramwaje na Zatorzu to jakiś bubel

2016-11-03 07:11:00(ost. akt: 2016-11-02 15:54:00)
Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Zdjęcie jest tylko ilustracją do tekstu.

Autor zdjęcia: Michał Orłowski

Społecznicy z Olsztyna nie zostawiają suchej nitki na projekcie linii tramwajowej przez Zatorze, przygotowanej przez firmę z Gdańska, dla urzędu miasta.
Pomimo że plany miasta, związane z budową linii tramwajowej na Zatorzu to dość odległy temat, bo na po 2020 roku, to już teraz urzędnicy konsultują swoje projekty z mieszkańcami. A ci, nie są zbytnio zadowoleni. Szczególne niezadowolenie okazują społecznicy, w tym Forum Rozwoju Olsztyna.

– Niestety, wykonawca koncepcji nie zadał sobie trudu, żeby znaleźć i przeanalizować istniejące problemy komunikacyjne, nie wspominając o szukaniu dla nich rozwiązań. W rezultacie powstał dokument zawierający propozycje, które robią wrażenie przypadkowych. Realną groźbą jest dalsze poszerzanie ul. Limanowskiego, której mieszkańcy już dziś cierpią z powodu hałasu i drgań spowodowanych rosnącym ruchem drogowym. Zwłaszcza starszym mieszkańcom Zatorza trudno będzie dojść do rzadko rozmieszczonych przystanków, młodzi mieszkańcy osiedla przy ulicy Borowej nie doczekają się dogodnych połączeń z miejscami nauki i pracy, zaś wzdłuż głównych ulic zieleń zostanie zastąpiona asfaltem i betonem – piszą społecznicy z FRO cytowani przez portal transport-publiczny.pl.

Społecznicy zwracają uwagę na kilka uchybień w projekcie przygotowanym przez Gdańską firmę dla urzędu miasta. Między innymi wytykają rzadko występujące przystanki, które już teraz są źle usytuowane, torowiska prowadzone przez zakorkowane ulice Zatorza oraz buspasy, które tylko częściowo będą poprowadzone przy sieci tramwajowej, więc autobusy i tak utkną w korkach. Ponadto zwracają uwagę na brak przystanku przy skrzyżowania Limanowskiego z Kolejową, Żeromskiego i Zientary-Malewskiej.


Komentarze (48) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. MATi #2104495 | 94.254.*.* 3 lis 2016 07:55

    Zatorze potrzebuje przede wszystkim kolejnego połączenia nad torami np. w okolicach dworca i kolejnego w okolicach Towarowej.

    Ocena komentarza: warty uwagi (39) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. easa #2104517 | 94.254.*.* 3 lis 2016 08:20

      Tylko estakada od Makro do Poprzecznej i nie trzeba tramwaju.

      Ocena komentarza: warty uwagi (26) odpowiedz na ten komentarz

    2. Jakub #2104695 | 3 lis 2016 10:40

      Wystarczyło Nową Artyleryjską koło tunelu pociągnąć dalej wzdłuż torów aż do Zientary Malewskiej z estakadą nad Limanowskiego.

      Ocena komentarza: warty uwagi (25) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (6)

      1. Najpierw most nad torami !!! #2104509 | 88.156.*.* 3 lis 2016 08:10

        A grzymowicz chce jeden zabrać na czas budowy, zamiast dodatkowy wybudować. Skandal.

        Ocena komentarza: warty uwagi (24) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. były już "sery i latawce" #2104809 | 95.90.*.* 3 lis 2016 13:50

          Zamówienie dot. tramwaju na Zatorzu? To dokładnie to samo jak zamówienie za 60 tys zł dotyczące rozsławienia Olsztyna poprzez "sery i latawce" - jak płacisz to i otrzymujesz... otrzymujesz dokładnie to co zamówisz! Firma z Gdańska, czy z Nowego Yorku za pieniądze stworzy nam projekt tramwaju, jeśli tylko tego chcemy, przez Gutkowo, Likusy i Dajtki i Las Miejski. Jaki problem? Bardzo dobrze, że pojawiają się w Olsztynie społecznicy, stowarzyszenia, które poprze naciski mogą naprawdę wiele. Oby tej inicjatywy przybywało w Olsztynie, bo niestety jak na razie jest jej ciągle za mało.

          Ocena komentarza: warty uwagi (22) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          Pokaż wszystkie komentarze (48)
          2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5