30 kilometrów nowych dróg rowerowych w Olsztynie

2015-10-27 07:00:00(ost. akt: 2015-10-27 12:03:58)

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

W poniedziałek miasto podpisało umowę na zaprojektowanie ponad 30 km nowych tras. Praca potrwa 6 miesięcy. Wartość umowy to około miliona złotych. Urzędnicy będą starali się o unijne dofinansowanie.
Projekty na ponad 30 km dróg rowerowych to część umowy, jaką podpisano dziś w ratuszu. Zrealizuje ją olsztyńska spółka NOW-EKO.

Teraz w Olsztynie rowerzyści mają do dyspozycji ok. 70 km dróg rowerowych. Dokumentacja ma powstać do końca czerwca.

Zadanie ma wartość ponad miliona złotych. Będzie się składać z 12 etapów.

Etap I – jednostronna ścieżka rowerowa i chodnik w ul. Witosa/Krasickiego na odcinku od skrzyżowania z ul. Kanta do skrzyżowania z ul. Wilczyńskiego (według koncepcji tzw. projektu tramwajowego).

Etap II - projekt organizacji ruchu na al. Piłsudskiego od skrzyżowania z ul. Rejewskiego do skrzyżowania z ul. Kościuszki.

Etap III – obustronna (lub fragmentami jednostronna w zależności od możliwości terenowych) ścieżka rowerowa i chodnik ul. Pstrowskiego od skrzyżowania z ul. Sikorskiego do skrzyżowania z ul. Masztową.

Etap IV – jednostronna ścieżka rowerowa i chodnik w al. Obrońców Tobruku od skrzyżowania z ul. Gałczyńskiego do skrzyżowania z al. Sikorskiego oraz połączenie ścieżki rowerowej od skrzyżowania z ul. Iwaszkiewicza poprzez ul. Polną i Barczewskiego, do skrzyżowania al. Warszawskiej, ul. Śliwy i ul. Jagiellończyka.

Etap V – trasa rowerowa "Kołodrom" z os. Jaroty w okolicach ul. Wilczyńskiego przez os. Nagórki i Pojezierze do ul. Towarowej, Kościuszki.

Etap VI – trasa rowerowa "Łynostrada" prowadząca wzdłuż Łyny z os. Brzeziny poprzez os. Podgrodzie, Park Centralny, Park Podzamcze i Las Miejski, aż do granic Olsztyna w okolicy ujścia rzeki Wadąg. Na trasie znajdą się oprócz ławek, stojaków rowerowych i samoobsługowych stacji naprawy, także altany wypoczynkowe oraz wieża lub tarasy widokowe.

Etap VII - obustronne pasy rowerowe na ul. Kościuszki od skrzyżowania z ul. Niepodległości, do skrzyżowania z ul. Żołnierską.

Etap VIII – ścieżka rowerowa i chodnik w ul. Warszawskiej od skrzyżowania z ul. Dybowskiego, do granic administracyjnych Olsztyna.

Etap IX – jednostronna droga rowerowa i chodnik w ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Sybiraków, do granic administracyjnych Olsztyna.

Etap X – jednostronna ścieżka rowerowa i chodnik w ul. Sielskiej od skrzyżowania z ul. Lotniczą, do granic administracyjnych Olsztyna.

Etap XI – Aktualizacja opracowania "Standardy techniczne infrastruktury rowerowej dla sieci dróg rowerowych Miasta Olsztyna" z 2009 roku. Są to wytyczne, którymi należy się kierować przy projektowaniu i budowie ścieżek rowerowych w Olsztynie, a które to należy zaktualizować do najnowszych przepisów i nowoczesnych rozwiązań.

Etap XII – Opracowanie "Studium rozwiązań infrastrukturalnych i organizacyjnych na rzecz rozwoju systemu komunikacji rowerowej dla obszaru Zatorza", które obejmować będzie os. Zatorze i os. Podleśna oraz fragment os. Zielona Górka. Ma to być zbiór rozwiązań, które wykorzystywać będą istniejącą infrastrukturę drogową.

Obrazek w tresci

Komentarze (20) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Kibic #1844102 | 83.31.*.* 27 paź 2015 20:48

    Proszę aby oficer od rowerów przyjrzał się skrzyżowaniom ścieżek rowerowych z ulicami np. Andersa. Rowerzyści rozwijają dość duże prędkości i wjeżdżają na skrzyżowanie bezmyślnie. Kierowcy skręcający w np. ul.Andersa właściwie nie mają szans na reakcję ze względu na tzw pola martwe w obserwacji. Problem potęguje się po zmroku i przy braku oświetlenia rowerzystów!!!!

    odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Chyba Grzymowic #1844068 | 109.241.*.* 27 paź 2015 20:20

      kazał mu wykreślić Zatorze.... Tu nie ma rowerów???

      odpowiedz na ten komentarz

    2. aaaa #1843895 | 89.228.*.* 27 paź 2015 17:40

      A może by tak wreszcie połączyć te odcinki, które już są? Bo obecnie ścieżki potrafią kończyć się znienacka, co stwarza zagrożenie dla rowerzystów. Najczęściej tak stan rzeczy ma miejsce przed przejściami i nic się z tym nie robi.

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    3. wigry 3 #1843631 | 89.228.*.* 27 paź 2015 12:45

      A co z generałów panie Oficerze nie da się......

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. blebleble #1843615 | 46.170.*.* 27 paź 2015 12:32

        Co z drugą stroną Pstrowskiego? Tam chodniki są szersze, szczególnie na odcinku od Mielczarskiego do drugiego wjazdu do Tesco...

        odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (20)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5