Rowerem po mazurskiej pętli

2020-08-14 09:00:00(ost. akt: 2020-08-14 12:46:51)
MAZURY|| W Gizycku, przy wzgórzu św. Brunona powstaje punkt widokowy będący jednym z elementów Mazurskiej Pętli Rowerowej. Trasa ma liczyć ponad 300 kilometrów i być ciekawą propozycją dla miłośników aktywnego wypoczynku nad jeziorami.
Trwają prace związane z budową Mazurskiej Pętli Rowerowej. Nad Niegocinem jeden z elementów inwestycji powstaje w okolicy wzgórza św. Brunona i jest to punkt widokowy. W okolicy Twierdzy Boyen (nieopodal rozwidlenia dróg na Olsztyn/ Kętrzyn) powstanie także miejsce obsługi rowerzystów. Wykonawcą powyższych będzie firma z Barczewa, punkt obsługi będzie kosztował 232 470 zł, a punkt widokowy 344 400 zł.

— Po budowie tych obiektów przystępujemy do wykonywania dróg dla rowerów (ul. Nowowiejska, ul. Kościuszki, ul. Olsztyńska i ul. Moniuszki)— zapowiada burmistrz Wojciech Iwaszkiewicz.
Cała trasa ma liczyć ponad 300 kilometrów, a punkty widokowe usytuowane wzdłuż niej będą jednolite. Cała inwestycja ma być mazurskim hitem, a jej wartość opiewa na ok. 55 mln. zł., z czego 47 milionów złotych wynosi dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Przebieg szlaku głównego Mazurskiej Pętli Rowerowej oparty został o oś Szlaku Wielkich Jezior Mazurskich przez miejscowości: Węgorzewo – Ogonki – Pozezdrze – Pierkunowo – Giżycko – Wilkasy – Kanał Kula – Rydzewo – Cierzpięty – Okartowo – Karwik – Pisz – Wiartel – Krzyże – Ruciane Nida – Iznota – Mikołajki – Stare Sady – Jora Wielka – Notyst – Ryn/Pętla Mrągowska: Jora Wielka – Użranki – Kosewo – Mrągowo – Młynowo – Ryn – Sterławki Małe – Doba – Radzieje – Przystań/Mamerki – Węgorzewo.
Mazurska Pętla Rowerowa na północy ma łączyć się ze szlakiem Green Velo.


Jak będzie wyglądała Mazurska Pętla Rowerowa? Różnie w zależności od rejonu i możliwości technicznych. W jednym miejscu powstaną wydzielone, asfaltowe dwukierunkowe drogi rowerowe o szerokości 2,5 metrów. W niektórych będą zarówno wydzielone drogi rowerowe z asfaltu o szerokości 2,5 metrów i 1,5-metrowe chodniki z kostki betonowej. W innych drogowcy zbudują wydzielone drogi rowerowe, ale jednokierunkowe z asfaltu, które będą miały 1,5 metra szerokości, podobnie jak sąsiedni chodnik z kostki betonowej. W jeszcze innych sąsiadujące ze sobą chodniki i drogi rowerowe będą wykonane z kostki betonowej.


Fot.
Postaram się zrobić przy wzgórzu św. Brunona

Komentarze (2) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Vortex #2962646 | 10.10.*.* 21 sie 2020 22:34

    Skarbonka miejska pusta, w bólach powstają ( o ile powstaną ) inne inwestycje, w planach naprawa ul. Nowowiejskiej, budowa drogi równoległej do ul. Przemysłowej, bieżące naprawy leża i kwiczą, worek bez dna czyli szpital giżycki tonie w długach a ci się biorą za wiatraki don Kichota.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  2. MG #2959780 | 188.146.*.* 14 sie 2020 09:31

    Rondo na Obwodowej przy Świderskiej skończyliście?

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5