Wprowadzona w błąd przez oszusta straciła 10 tysięcy złotych

2024-03-08 10:51:09(ost. akt: 2024-03-08 10:56:58)
zdjęcie ilustracyjne

zdjęcie ilustracyjne

Autor zdjęcia: policja

Do Komendy Powiatowej Policji w Giżycku wpłynęło zawiadomienie od jednej z mieszkanek Giżycka o oszustwie na jej osobie. Kobieta przekazała, że podczas rozmowy telefonicznej oszust przedstawił się za pracownika banku.
Oszuści nie mają wakacji, skrupułów ani wyrzutów sumienia. Chwytają się różnych metod próbując podstępem wyłudzić pieniądze od niczego niepodejrzewających osób. Ich celem są osoby korzystające z aplikacji bankowych, dokonujące przelewów z wykorzystaniem sieci internet, ale także korzystające z bankowości elektronicznej i płatności za pomocą kodów BLIK. Jeśli ktoś dzwoni mówiąc, że Twoje oszczędności są zagrożone, rozłącz się! To może być oszust.

Do Komendy Powiatowej Policji w Giżycku wpłynęło zawiadomienie od jednej z mieszkanek Giżycka o oszustwie na jej osobie. Kobieta poinformowała, że podczas rozmowy telefonicznej oszust przedstawił się za pracownika banku. Rozmówca zapytał czy brała pożyczkę na kwotę 6 tysięcy złotych, ponieważ zauważono ruch środków na jej koncie. Kobieta oświadczyła, że takiej pożyczki nie zaciągnęła i jest jedynym właścicielem rachunku.

Oszust podszywający się pod pracownika banku polecił zabezpieczyć środki, które były na rachunku. Wskazał, że pieniądze będą bezpieczne na rachunku technicznym banku, do transakcji potrzebny był kod BLIK. Podając oszustowi trzy kody BLIK, kobieta straciła 10 tysięcy złotych.

Policja ostrzega przed oszustami, którzy dzwonią chcąc wyłudzić od nas pieniądze. Każdy telefon, w którym rozmówca podaje się za pracownika banku, policjanta, funkcjonariusza CBŚ lub innej instytucji i informuje nas, że ktoś chce przejąć nasze pieniądze lub wziąć na nas kredyt i każe nam zainstalować aplikację lub dokonać przelewu pieniędzy na bezpieczne konto albo przekazać zaufanej osobie, powinien wzbudzić naszą czujność.


Oszuści wykorzystują zaufanie osób do znanych instytucji i osób i posługują się ich autorytetem, by stać się bardziej wiarygodnymi dla rozmówcy. Pamiętajmy, że żaden pracownik banku, policjant czy inny funkcjonariusz nigdy nie prosi o podanie danych dostępowych do konta podczas rozmowy telefonicznej, nie informuje o prowadzonych akcjach i nie każe przekazywać pieniędzy w gotówce lub przelewem na wskazane konto. W każdej takiej sytuacji należy rozłączyć się i skontaktować ze swoim bankiem w celu ustalenia czy próbowali się z nami kontaktować i czy ktoś próbował dokonywać jakiś operacji na naszym koncie bankowym.

Jeśli przez roztargnienie podamy swoje dane dostępowe do konta, natychmiast zastrzeżmy swoją kartę i dane logowania kontaktując się z bankiem. Pamiętajmy, by nie ulegać emocjom i presji czasu, które próbuje wymusić na nas rozmówca. Zachowajmy spokój i zdrowy rozsądek, tylko w ten sposób możemy uniknąć stania się ofiarą przestępstwa.
O każdej próbie oszustwa należy powiadomić Policję.
Źródło: KPP Giżycko

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5