Młoda kobieta z Warmii i Mazur otrzymała telefon „z banku”. Straciła 80 tys. złotych

2022-05-30 14:42:01(ost. akt: 2022-05-31 09:48:26)
Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Zdjęcie jest ilustracją do tekstu

Autor zdjęcia: Pixabay

Kilkukrotnie informowaliśmy o oszustach telefonicznych. Również na stronach banku zamieszczone są komunikaty o osobach podszywających się pod pracowników banku. Nie ustrzegło to jednak mieszkanki woj. warmińsko-mazurskiego, która w ten sposób straciła 80 tys. złotych.
Na czym polega metoda „phone spoofing”? Oszuści używają oprogramowania do zmiany numeru telefonu lub nazwy przychodzącego połączenia, które widzimy na wyświetlaczu swojego telefonu.

Następnie oszust przestawia się jako pracownik banku, urzędu lub policjanta. Umiejętnie wzbudza w ofierze poczucie zagrożenia i przekonuje, że ktoś podjął próbę wypłacenia pieniędzy z jej konta. Później… ofiaruje swoją pomoc i każe ściśle i bezwarunkowo podążać za jego wskazówkami.

Taka sytuacja miała miejsce w jednym z miast w woj. warmińsko-mazurskim. W piątek (27.05.22r.), kryminalni przyjęli zawiadomienie o przestępstwie oszustwa. Pokrzywdzona kobieta straciła 80 tys. zł. Oszust podszył się pod pracownika banku i przekonał kobietę, że jej oszczędności są zagrożone. Dodatkowo namówił pokrzywdzoną do zaciągnięcia kredytu, a następnie polecił, by wypłaciła wszystkie pieniądze i jak najszybciej wpłaciła je do wpłatomatu z wykorzystaniem kodu BLIK.

Tym razem oszustami – zdaniem dzwoniącego – mieli być… inni pracownicy banku. Jeden z nich był nieuczciwy i dokonywał ruchy finansowe na jej koncie. Kobieta uwierzył mu, a nawet wzięła kredyt… Po wypłacie 80 tys. złotych w kilkunastu transzach (w kwotach 2, 4 i 8 tys. zł) wpłaciła je oszustowi. Potem kontakt z „życzliwym bankowcem” urwał się…

Policja apeluje!
Pamiętaj, że na ekranie telefonu może pojawić się dowolna nazwa i numer rozmówcy. Może to być nazwa banku, co wcale nie oznacza, że dzwoni prawdziwy pracownik banku. Usłyszane od nieznanego rozmówcy informacje zawsze weryfikuj w pewnych źródłach i nie ulegaj presji czasu podejmując finansowe decyzje.
dar

Komentarze (4) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Akuku #3100691 1 cze 2022 19:29

    "Na czym polega metoda „phone spoofing”? Oszuści używają oprogramowania do zmiany numeru telefonu lub nazwy przychodzącego połączenia, które widzimy na wyświetlaczu swojego telefonu." Numer telefoniczny banku PKO BP z Lublina +48815356060 od dawna jest wykorzystywany przez oszustów a ciągle figuruje na oficjalnych stronach banku. Kilkukrotnie odbierałem połączenia z tego numeru aż go zablokowałem. Wpiszcie ten numer w wyszukiwarkę to zapoznacie opinie ludzi poddanych próbom oszustwa. Dziwne jest podejście do sprawy banku będącego sponsorem tej "gazety".

    Ocena komentarza: warty uwagi (19) odpowiedz na ten komentarz

  2. Dorota #3100524 30 maj 2022 20:11

    Zapewne jakas alimenciara. Darmo przyszło darmo poszło.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

  3. frost #3100509 30 maj 2022 17:34

    Oszustwo jest profesjonalne. Szkoda, że policja pięknie ostrzega, ale jak wystawia się jej oszusta tylko do odstrzału to od 2020 roku czekam na wizytę funkcjonariuszy. Taki przypadek miała moja żona.

    Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz

  4. ttt #3100504 30 maj 2022 16:03

    Głupich nie sieją sami się rodzą. W ogóle mi nie żal tej kobiety, tyle trąbią o oszustach i nic - jak grochem o ścianę.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5