W Olsztynie powstaje zajezdnia tramwajowa z prawdziwego zdarzenia. Odwiedzamy plac budowy [ZDJĘCIA]
2023-07-07 16:27:47(ost. akt: 2023-07-07 16:13:19)
Inwestycja tramwajowa jest już niemal na ostatniej prostej. Dwie nowe linie oznaczają więcej taborów w Olsztynie, a co za tym idzie, konieczność ich przechowywania, napraw i konserwacji. Właśnie w tym celu przy ul. Kołobrzeskiej powstaje nowoczesny obiekt przystosowany pod potrzeby nowoczesnych taborów.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Zajezdnia przy ulicy Kołobrzeskiej pełniła funkcję miejsca postoju zarówno dla tramwajów, jak i autobusów. Pojazdy, które nie mieściły się pod zadaszeniem, były narażone na działanie czynników atmosferycznych, co skutkowało ich szybszym zużyciem i koniecznością częstszych napraw. Jednak po przeprowadzonej przebudowie, cała część zajezdni przewidziana dla autobusów ustąpi miejsca tramwajom.Publikujemy ekspertyzy dachu Uranii. Producent i eksperci mówią niemal jednym głosem
Nowa infrastruktura zajezdni, będąca lustrzanym odbiciem dotychczasowego układu, składa się z nowych budynków i torów. W nowych pomieszczeniach znajdzie się hala postojowa z pięcioma torami oraz hala serwisowa z trzema torami. Dookoła nich poprowadzone zostaną tory techniczne, które połączą się z istniejącą siecią zajezdni. Ta nowa część zajezdni będzie w stanie pomieścić co najmniej 16 tramwajów o długości 32,5 metra.
Inwestycja jest realizowana w ramach projektu "Rozwój transportu zbiorowego w Olsztynie - trakcja szynowa" realizowanego w dwóch etapach. Aktualnie postęp prac obejmuje już wykonanie podstawowych zadań. Etap I obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie pozwolenia na budowę, rozbiórkę istniejącej infrastruktury, budowę nowego układu torowego i drogowego, wraz z modernizacją infrastruktury podziemnej. Ponadto, zrealizowano budowę hali postojowej wraz z wyposażeniem oraz część konstrukcyjną hali serwisowej, takie jak zadaszenie i ściany zewnętrzne. Etap II, który zostanie uruchomiony na podstawie prawa opcji, zakłada dalsze wykończenie i wyposażenie hali serwisowej oraz wykonanie i uruchomienie systemu sterowania ruchem na terenie zajezdni tramwajowej.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Obecnie gotowy jest szkielet konstrukcyjny nowego budynku zajezdni, który został już częściowo obudowany a także zakończono prace ziemne i fundamentowe. Poza halą postojową dla kilkunastu tramwajów i halą serwisową z trzema torami, wewnątrz budynku znajdzie się piętrowa część, która zapewni odpowiednie zaplecze socjalne.Park Nagórki-Jaroty w Olsztynie: Jak oceniacie najnowsze miejsce do rekreacji? [ZDJĘCIA]
Projekt budowy zajezdni jest realizowany przez konsorcjum firm Budimex i KZN Rail. Całkowita wartość projektu wynosi 90,5 miliona złotych. Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia 2014-2020."
Olsztyn stawia na nowoczesny transport zbiorowy
Większość inwestycji w Olsztynie w ciągu ostatnich lat jest nastawiona właśnie na rozwój transportu zbiorowego. Jednym z kluczowych elementów tego rozwoju jest nowoczesna infrastruktura tramwajowa, która znacząco poprawia efektywność i wygodę podróży mieszkańców oraz przyczynia się do ograniczenia emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE:
Infrastruktura tramwajowa w Olsztynie obejmuje sieć torowisk, zajezdnie, przystanki oraz systemy zarządzania ruchem. Dzięki ciągłym inwestycjom i modernizacjom, miasto zapewnia sprawne połączenia komunikacyjne i łatwy dostęp do ważnych punktów w całym obszarze miejskim.Iwona Arent zawiesza działalność polityczną. Posłanka z Olsztyna wydała oświadczenie
Wszystkie elementy infrastruktury tramwajowej w Olsztynie są częścią spójnego systemu zarządzania ruchem. Zaawansowane oprogramowanie i technologie umożliwiają monitorowanie i optymalizację ruchu tramwajowego, co przekłada się na skrócenie czasu podróży i minimalizację zakłóceń.
Inwestycje w infrastrukturę tramwajową w Olsztynie są kontynuowane, aby sprostać rosnącym potrzebom mieszkańców i zapewnić efektywny i ekologiczny środek transportu. Dzięki tym inicjatywom Olsztyn staje się miastem, w którym podróżowanie tramwajem jest nie tylko wygodne, ale także zrównoważone dla środowiska.
Karol Grosz
W weekendowym (7-9 lipca) wydaniu Gazety Olsztyńskiej m.in.
Czy powinniśmy się bać Kalingraderów?
Po rozwiązaniu zbuntowanych oddziałów Grupy Wagnera wielu z nich znalazło azyl na Białorusi. Być może są też w obwodzie królewieckim, co rodzi obawy o bezpieczeństwo naszego regionu. Pytamy o to naszych parlamentarzystów.
Banki: duże zainteresowanie klientów „Bezpiecznym kredytem”
Banki, które od poniedziałku oferują „Bezpieczny kredyt”, informują, że cieszy się on dużym zainteresowaniem klientów. Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) przekazał, że umowy w zakresie nowego kredytu ze wsparciem państwa podpisało z nim sześć banków.
Olsztyn ma nowe Okno Życia
Przez ostatnie 14 lat działało okno na ulicy Wyszyńskiego przy parafii Chrystusa Odkupiciela Człowieka. Teraz zastąpiło je okno, które zostało uroczyście otwarte przy ulicy Kromera 5 w budynku, w którym mieści się Stacjonarne Hospicjum Caritas dla Dzieci.
Jak kupić e-wydanie? Wystarczy kliknąć w zdjęcie jedynki poniżej, lub wejść na kupgazete.pl
Komentarze (1) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Xawery #3110253 | 79.191.*.* 8 lip 2023 08:39
Tramwaje są super! Pamiętam jak w ramach budowy linii tramwajowej nr 3 skuwano most na Łynie by nie dopuścić do tego aby była możliwość wybudowania podwójnego torowiska. Od 2015 r. władze miasta dwoją się i troją abym nie mógł korzystać z linii tramwajowej nr 3. Ulica Tuwima została wytyczona w szczerym polu i nie przewidziano na tamtym etapie, że w Olsztynie jest coś takiego jak komunikacja miejska i trzeba na ten cel zarezerwować pas terenu. Teraz fachowcy wezmą się za projektowanie ul. Nowobaltyckiej i jak znam życie popełnią ten sam standardowy błąd. To znaczy w projekcie nie uwzględnią rezerwy terenowej pod przyszłe tramwaje. To jest Olsztyn. Tu się nie planuje, tu się 2 lub 3 razy koryguje pierwotne ciągi komunikacyjne w najbliższej przyszłości. Po wybudowaniu nowej drogi rozwalimy ją. A co, nie stać nas? Potem wzdłuż nowej, przebudowanej drogi będzie namiastka ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 1,5m, bo miaso i drogowcy zostaną zaskoczeni nową sytacją komunikacyjną. Patrz: ul Tuwima przy basenie kortowskim czy teren pod Wysoką Bramą przy Centum Handlowym Jakub.
odpowiedz na ten komentarz