Można składać wnioski o dodatek węglowy

2022-08-18 07:59:16(ost. akt: 2022-08-18 10:43:28)

Autor zdjęcia: archiwum

Wnioski o dodatek będzie można składać do 30 listopada w urzędzie gminy lub miasta – osobiście lub za pomocą poczty oraz online.
3 tys. zł dodatku węglowego
— Dzisiaj podpisałam rozporządzenie ws. wzoru [wniosku] o dodatek węglowy, które wchodzi jutro w życie – poinformowała we wtorkowym wpisie na Twitterze szefowa resortu klimatu.

Minister Anna Moskwa dodała również, że Polacy, którzy używają węgla jako surowca do ogrzewania swojego gospodarstwa domowego, „mogą składać wnioski w swojej gminie i otrzymać rządowe wsparcie w wysokości 3 tys. zł”.

Gwoli ścisłości przypomnijmy więc, że aby otrzymać dodatek węglowy w wysokości 3 tys. zł, wpierw trzeba będzie złożyć wniosek w gminie do 30 listopada. Tam też będą dostępne wzory do wypełnienia. Formularz można pobrać także z internetu.

Niniejszą sprawę można jednocześnie załatwić za pośrednictwem platformy e-PUAP, nadając wniosek jako „Pismo ogólne do podmiotu publicznego”.
Gmina będzie miała 30 dni na wypłatę. Dodatek będzie zwolniony od podatku i możliwości zajęcia.
Ważnym warunkiem otrzymania dodatku węglowego będzie wpis lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Gdzie złożyć wniosek?

Wnioski można składać w urzędzie gminy lub miasta – osobiście lub za pomocą poczty oraz online (np. przez e-PUAP). Aktualne wzory pisma mają być dostępne dla zainteresowanych w gminach oraz w sieci. Informację o przyznaniu dodatku otrzymamy bezpośrednio w Urzędzie Gminy lub mailowo.
W Lubawie wnioski można składać w Urzędzie Miasta, pokój nr 9 - I piętro.
Mieszkańcy gminy wiejskiej Lubawa wnioski mogą składać do Ośrodka Pomocy Społecznej


Kto może złożyć?

Wniosek o dopłatę do zakupu węgla może złożyć jedna osoba z danego gospodarstwa domowego, w których głównym źródłem ogrzewania jest węgiel (świadczenie w wysokości 3000 zł przysługuje jednorazowo na jedno gospodarstwo domowe, niezależnie od ilości członków). Warunkiem otrzymania dodatku jest wpis lub zgłoszenie źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Co prawda, termin na złożenie deklaracji CEEB minął 30 czerwca, ale wciąż można to uzupełnić.
Narzędziem do weryfikacji, czy wnioskodawca spełnia warunki do uzyskania dodatku węglowego, ma być dostęp gmin do danych zawartych właśnie w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Dlatego przyznawanie dodatku węglowego ma się odbywać bez konieczności wydawania decyzji administracyjnej.

Gdzie odebrać środki?

Pieniądze trafią na konto wnioskującego (jeśli numer konta został podany we wniosku) lub też będą wypłacane w gotówce do ręki w stosownym urzędzie miasta bądź gminy.

Źródło: PAP
red.
lubawa@gazetaolsztynska.pl