Mieszkanka pow. nowomiejskiego chciała sprzedać sukienkę przez internet. Straciła 16 tysięcy

2022-06-17 08:54:58(ost. akt: 2022-06-17 09:51:09)

Autor zdjęcia: policja

Policjanci systematycznie apelują o zachowanie szczególnej ostrożności w bezpośrednim czy telefonicznym kontakcie z obcymi. Przedmiotem policyjnych apeli jest ostrzeżenie przed utratą oszczędności, które są w zainteresowaniu oszustów. Nie tylko starsi, ale również młodsi mieszkańcy naszego regionu muszą się mieć na baczności. Nowomiejscy policjanci przyjęli kolejne zawiadomienie o oszustwie internetowym.
Nowomiejscy policjanci przyjęli kolejne zawiadomienie o oszustwie internetowym na szkodę mieszkanki naszego powiatu. 32-letnia kobieta zaoferowała na portalu ogłoszeniowym sprzedaż sukienki do chrztu za kwotę 100zł.

W pewnym momencie poprzez jeden z komunikatorów skontaktował się z nią potencjalny kupujący, który na jej adres mailowy wysłał link do przesyłki kurierskiej. Po wejściu w ten link kobieta zalogowała się do internetowej aplikacji bankowej i podała swój nr ID, login i hasło.

Po chwili otrzymała informację zwrotną, że na jej rachunku bankowym dokonano kilka operacji. Gdy to sprawdziła zorientowała się, że z jej konta zniknęła kwota ponad 16 tys. zł.

Warto wiedzieć!

• Jak zawsze przy takim zdarzeniu przestrzegamy, żeby nie otwierać nieznanych linków i nie podawać danych - szczególnie tych, związanych z dokonywaniem płatności online i dostępem do bankowości internetowej.

• Dzięki aplikacji zdalnego pulpitu oszuści wiedzą wszystko, co dana osoba robi na telefonie czy komputerze, widzą kody do autoryzowania transakcji. W ten sposób oszuści przejmują kontrolę nad Twoim rachunkiem i „czyszczą” konto z Twoich oszczędności.

Jak nie stać się ofiarą?

• Bądź czujny, nie działaj pochopnie. Presja czasu i pośpiech są złymi doradcami - wtedy łatwo możesz zostać zmanipulowany. Koniecznie upewnij się z kim rozmawiasz. Jeśli rozmówca przedstawia się jako pracownik banku - rozłącz się a następnie skontaktuj się bankiem osobiście lub telefonicznie (wybierając numer, który znajdziesz na stronie swojego banku). Jeśli rzeczywiście ktoś z banku do Ciebie dzwonił, konsultant będzie wiedział o co chodzi.

• Jeśli cała sytuacja wygląda podejrzanie, dla własnego bezpieczeństwa przelej oszczędności na konto w innym banku, zmień hasła, z których korzystasz podczas logowania na konto.

Pamiętaj!

• Instalując aplikację zdalnego pulpitu sam umożliwiasz przestępcom dostęp do swojego konta i bank może nie uwzględnić reklamacji.

• Nie klikaj żadnych odsyłaczy w wiadomości przesłanej sms-em, za pośrednictwem komunikatora, czy e-maila. Linki te często prowadzą do sfałszowanych stron lub stron zainfekowanych szkodliwymi programami.

źródło: KPP Nowe Miasto
red.
nowemiasto@gazetaolsztynska.pl