ZUS nie dzwoni do klientów w sprawie PUE

2022-01-20 11:55:31(ost. akt: 2022-01-20 11:57:58)

Autor zdjęcia: Materiały prasowe ZUS

Konsultanci ZUS nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE), czy zmiany numerów telefonów używanych w komunikacji z bankami.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych przestrzega przed telefonicznymi oszustami. Jak informuje ZUS, do różnych oddziałów docierają sygnały o tzw. spoofingu telefonicznym. Polega on na podszywaniu się pod dowolny numer lub nazwę kontaktu. Choć telefon odbiorcy wyświetla daną informację o dzwoniącym lub piszącym wiadomość, w rzeczywistości dzwoni lub pisze ktoś inny. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów.

- W ostatnich dniach otrzymujemy od klientów zgłoszenia, że otrzymali połączenia z numeru infolinii ZUS 22 560 16 00 wyświetlany na telefonie klienta - Podczas rozmowy osoba łamaną polszczyzną zapytała, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta PUE oraz czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o zmianie numeru telefonu.

Jak zapewnia rzecznik, konsultanci infolinii ZUS nie dzwonią do klientów w sprawie zmiany numerów telefonów do konta na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS czy zmiany numerów telefonów w bankach.


- Zgodnie z naszymi standardami w sytuacji kiedy jest konieczność kontaktu pracownika ZUS z klientem, nasi konsultanci przedstawiają się, podając swoje imię i nazwisko oraz przekazują informację merytoryczną, zazwyczaj związaną z pytaniem klienta - wyjaśnia Anna Ilukiewicz. - Połączenia te mogą też dotyczyć wezwania na kontrolę zwolnienia lekarskiego lub są związane z prowadzoną w ZUS konkretną sprawą klienta. Nie zmieniamy tą drogą numeru telefonu służącego do uwierzytelnienia klienta w systemie. Apeluję, aby nie udostępniać nikomu swoich danych do logowania na PUE ZUS.
rs